Avatar billede stigdk Nybegynder
24. juli 2005 - 11:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

MySQl og ASP

Jeg ville lige hører om nogen har nogen steder som har med ASP og MySQL at gøre elle rhvis i har nogen "forms" til ASP og MySQL

Den med de bedste ting får pointene.
Avatar billede jokkejensen Novice
24. juli 2005 - 12:53 #1
her står hvordan du tilgår en mySql med asp :

http://www.udvikleren.dk/article.php?aid=132&techid=7
Avatar billede stigdk Nybegynder
24. juli 2005 - 12:57 #2
jeg ska mere end at connecte til en MySQl også skrive...
Avatar billede bgo Nybegynder
25. juli 2005 - 14:18 #3
Et eksempel med oprettelse af række:

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
ConStr =  "driver={MySQL ODBC 3.51 Driver};server=servernavn_eller_ip;database=databasenavn"
conStr = conStr & ";uid=brugernavn;pwd=password;OPTION=16386"
Conn.Open conStr

strQMembers = "INSERT INTO tabelnavn (feltnavn1, feltnavn2) VALUES ('en streng', 5)"
Conn.Execute strQMembers

Conn.Close
set Conn = Nothing
Avatar billede stigdk Nybegynder
25. juli 2005 - 22:26 #4
bgo kan du mere?
Avatar billede bgo Nybegynder
25. juli 2005 - 23:12 #5
tja, det meste andet er jo mest andre former for sql-sætninger. Den jeg nævnte opretter en ny række. "UPDATE tabelnavn SET feltnavn1 = 'en streng', feltnavn2 = 5 WHERE id = 3" ændrer de pågældende felter i den række hvor id er 3.

Skal du hente data, så mellem Conn.Open og Conn.Close

Set rs = Conn.Execute("SELECT * FROM tabelnavn WHERE (feltnavn = 'noget') ORDER BY id DESC")

While not rs.EOF
    response.write rs("id") & "<br>"
rs.MoveNext
Wend
rs.Close
set rs.ActiveConnection = nothing
set rs = nothing

eksempelvis
Avatar billede stigdk Nybegynder
26. juli 2005 - 10:11 #6
okay tak... bgo lav et svar så får du dine point... Hvor har du lært dine ting henne?? Det kan være jeg laver flere spg's... er det en bog eller noget?
Avatar billede bgo Nybegynder
26. juli 2005 - 13:35 #7
Tak :)

Jeg har lært det lidt her og der. Og meget her på eksperten ;) Lidt via min uddannelse, men det er så begrænset når det kommer til asp/php/mysql.
Avatar billede jokkejensen Novice
26. juli 2005 - 13:40 #8
Her er en utrolig go guide til at lære sql..

sql er det sprog du kører på databasen:

http://www.w3schools.com/sql/default.asp

Det er nok mere det du mener med asp forms så ..

Mvh
Avatar billede stigdk Nybegynder
26. juli 2005 - 22:19 #9
tak jokke... men du var lidt forsent på den....