Avatar billede vildensky Nybegynder
23. juli 2005 - 17:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Graf udfald på atx 9600 xt

Hej Xperter.
Jeg har lige fået et nyt ati radeon 9600 xt, og får nu en masse grafiske udfald i form at streger i forskellige farver på alle tidspunkter.
Kan det være min PSU den er på 300W
eller fejl på kortet, det er helt nyt.
Eller måske noget med Bios omsætningen, jeg har været inde kigge, men har ikke rørt noget.

venlig hilsen Vildensky
Avatar billede allanfo Praktikant
23. juli 2005 - 18:07 #1
Det lyder som om din strømforsyning enten er for svag, eller også skal du huske at tilslutte strømforsyningen direkte til dit grafikkort via et molex-stik (et af dem der passer til en harddisk).
Avatar billede vildensky Nybegynder
23. juli 2005 - 18:19 #2
så ér det nok PSU´en. for Grafkortet skal ikke bruge Molex-stik. Så jeg prøver at smide en større PSU i.
Avatar billede tobbersecondary Nybegynder
23. juli 2005 - 19:25 #3
Tror ikke, der er noget galt med PSU'en. 300W er ok, med mindre du har mange diske sluttet til.

Har du installeret den korrekte driver? Kan lyde som om du kører på nedsatte farver/opløsning.

Tobber
Avatar billede tobbersecondary Nybegynder
23. juli 2005 - 19:32 #4
Hvis du ikke har den opdaterede driver kan den hentes her:

https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27

HUSK: Hvis du installerer versionen med CATALYST skal du først installere Microsoft .NET framework, som du kan hente under valfrie komponenter på Windows Update (start>alle programmer>windows update).

Tobber
Avatar billede vildensky Nybegynder
24. juli 2005 - 11:39 #5
Ja, men så var der jo flere ting at prøve af inden jeg flår PSU'en ud.
Tobber: jeg ved at jeg ikke kører lavopløsning. Udfaldene er enkelte streger en gang imellem. Og skærmen er fuldstændig fyldt med firkandter når maskinen har stået slukket hele natten.
HAR forresten tjekket at det ikke er selve skærmen.

Men jeg springer ud i driverland igen.
Vildensky
Avatar billede donby Nybegynder
06. august 2005 - 19:20 #6
har selv 9600xt og haft samme probz, min erfaring er at der er nogen drivere der bare kører og andre der er noget total møg.. prøv lidt forskellige versioner
Avatar billede allanfo Praktikant
08. marts 2006 - 19:34 #7
På tide at lukke. Læg selv et svar og accepter det.
Avatar billede vildensky Nybegynder
17. marts 2006 - 14:50 #8
svar
Avatar billede vildensky Nybegynder
17. marts 2006 - 14:50 #9
svar