Avatar billede western-amigo Nybegynder
23. juli 2005 - 12:26 Der er 6 kommentarer

Lagring af data i databaser

Jeg skal i C# lave en løsning hvor det fra en internetside (ASP.NET) skal være muligt at gemme og hente data fra en database. Der skal så også være et antal klienter, lokale computere med C# programmer, som skal have mulighed for at gemme og hente data. Altså både websiden og klienten skal kunne tilgå samme data. Dette kunne vel gøres ved at have en database liggende online som både websiden og klienterne så tilgår?? Med det kommer jeg frem til første problem, kan et C# program tilgå en database der ikke er gemt lokalt, og hvordan?

Mit næste problem er at hvis en af klienternes internetforbindelse går ned, skal denne have adgang til det allerede lagrede data. Altså der skal vel laves en eller anden ordning med at klienten konstant lagrer nyt data lokalt? Og hvordan gøres dette?

Hvis nogen har en idé til en smartere måde at lave det på, skal i endelige sige til.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juli 2005 - 12:30 #1
du kan godt tilgå en database over netværk så længe det ikke er en fil database
a la Access

(SQLServer, MySQL, Oracle, DB2 etc. er OK)

Du kunne overveje at lade din client app snakke enten med en traditionel server
app eller med en web service hostet sammen med din web app
Avatar billede western-amigo Nybegynder
23. juli 2005 - 12:38 #2
Ang. forbindelse til fx en MySQL database, ville jeg kunne tilgå en MySQL database på et helt noramlt webhotel? Og hvordan gør jeg det kodemæssigt? Tænkte på om du kunne henvise til et sted eller en bog hvor jeg kan læse mere om det...
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juli 2005 - 12:42 #3
hvis det er et web hotel er der sandsyneligvis lukket både for direkte adgang til
database fra client app og for muligheden for at køre en traditionel server app

så er der kun web service muligheden tilbage
Avatar billede arne_v Ekspert
03. september 2005 - 18:53 #4
OK ?
Avatar billede western-amigo Nybegynder
11. september 2005 - 21:29 #5
Da jeg endnu ikke har fået noget at vide om instrukser eller et sted hvor det er muligt at læse om dette område har jeg stadig et problem, og kan derfor ikke give point ud.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2005 - 21:35 #6
nu venter vi vel nærmest på input fra dig !

har du fået undersøgt om dit web hotel om der er direkte database adgang udefra ?

hvis nej - er en web serviv eløsning OK ?

og hvilken slags information leder du efter ? web services i C# for dummies ?
advanced performance tuning of web services in distributed enterprise solutions ?