Avatar billede papman Nybegynder
23. juli 2005 - 11:19 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

txt filer / binær

Hey

Jeg nogle filer i en folder. Nogle af dem er normale txt'er og andre er binære txt'er. Jeg fandt ud af andre sprog har den løsning som jeg skal "IsBinary(fil)" men det har asp ikke :-( Nogle der har forslag til hvordan man løser dette? ptf
Avatar billede busschou Praktikant
23. juli 2005 - 11:35 #1
Hmm det fremgår ikke helt hvad det er du ønsker og hvad du vil opnå?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juli 2005 - 11:43 #2
På styre systemer med stream baserede fil systemer som Windows og Linux, så
er der ikke nogen entydig definition af binær fil.

Der findes diverse heuristiske måder at gætte på: læs de første 1000 bytes
og se om alle tegn er printbare eller CR LF, hvis ja så er det nok en tekst fil.
Avatar billede papman Nybegynder
23. juli 2005 - 11:43 #3
Ønsker en funktion som kan sige om den txt den er ved at læse er binær eller ej.
Avatar billede papman Nybegynder
23. juli 2005 - 11:46 #4
Arnne: Ja det sad jeg og læste om lige før. Men det er da trist der ikke er en nemmere måde at gøre det på.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juli 2005 - 12:07 #5
de kunne også sagtens have lavet en metode i FSO men det har de altså ikke

måske fordi det altid kun vil være et gæt
Avatar billede papman Nybegynder
23. juli 2005 - 12:09 #6
Det er fordårligt af dem. Jeg skriver en klage til Bill eller den lokale dyrehandler
Avatar billede busschou Praktikant
23. juli 2005 - 12:12 #7
jamen hvis du ønsker en funktion "der kan sige om den tekst den er ved at læse er binær eller ej" , ja så læser du jo allerede filen, så kan du vel bare som arne foreslår se om så og så mange tegn er "normale"
Avatar billede busschou Praktikant
23. juli 2005 - 12:13 #8
by the way, så vil jeg i øvrigt mene at det er ret vildledende hvis en *.txt fil ikke indeholder plain tekst, men det er måske blot min opfattelse af den extension?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juli 2005 - 12:15 #9
lige netop .txt antydre lidt text/plain men der er andre mere tvivlsomme .dat f.eks.
Avatar billede papman Nybegynder
23. juli 2005 - 12:21 #10
Hmm tja tjo... Jeg kunne jo sådanne set tjekke på right 4 så... Det var også en mulighed.
Avatar billede busschou Praktikant
23. juli 2005 - 12:24 #11
Hvis du stoler på endelsen så kan du jo tjekke det med fso.getExtensionName
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/script56/html/jsoriFileSystemObjectMethods.asp
Avatar billede papman Nybegynder
24. juli 2005 - 12:28 #12
Lige stødt ind i endnu et lille problem.
Jeg kan ikke lave replace på strengen:
replace(Str, vbCrLf, "<br>")
Den kan ikke finde 'vbCrLf' men den kan godt finde andre ting som fx "hest"
pft
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juli 2005 - 12:40 #13
og der er CR LF linieskift i strengen ?
Avatar billede papman Nybegynder
24. juli 2005 - 12:53 #14
Jep, ellers ville jeg jo gøre det hehe :-D
Avatar billede papman Nybegynder
25. juli 2005 - 10:09 #15
Nogen ideer over hvorfor replace ikke vil virke?
Avatar billede papman Nybegynder
25. juli 2005 - 10:16 #16
Fandt ud af det isteden for vbCrLf brugte jeg Chr(10)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2005 - 10:28 #17
så er der jo netop ikke CR LF linieskift i filen - kun LF linieskift
Avatar billede papman Nybegynder
25. juli 2005 - 11:27 #18
Sorry Arne, my fault then.