Avatar billede bmh Nybegynder
22. juli 2005 - 22:10 Der er 13 kommentarer

MovieFactory: capture driver

Hej

Jeg har lige installeret MovieFactory 4 og får følgende melding:

No capture driver is avaible in the system [13011:2:1]

Hvad menes der egentlig med det?
Avatar billede boxer Nybegynder
22. juli 2005 - 23:08 #1
Jeg fandt dette link - ved ikke om det giver mening:
http://www.hauppauge.com/pages/faq/support_faq_pvr250-350.html#20

Ellers skal du måske opdatere grafikkortdriveren.
Avatar billede bmh Nybegynder
22. juli 2005 - 23:54 #2
Hvordan opdaterer jeg den?
Avatar billede boxer Nybegynder
22. juli 2005 - 23:58 #3
Du skriver hvad dit grafikkort hedder. Du kan se det inde i enhedshåndtering under skærmkort.
Så finder vi et kort der passer til din driver.

P.S
Jeg vender tilbage imorgen :o)
Avatar billede bmh Nybegynder
23. juli 2005 - 00:27 #4
Ok, under skærmkort står følgende:
RADEON 9200 SE og RADEON 9200 SE Secondary

Jeg prøvede at opdatere begge to men fik at vide at: guiden kunne ikke finde software, der passer bedre til hardwaren, end den der er installeret nu.

Er videoen måske forbundet forkert til pc´en? Jeg har forbundet dem med et scartstik i videoen og et S-vhs-stik.

Vi snakkes ved i morgen :-)
Avatar billede boxer Nybegynder
23. juli 2005 - 08:22 #5
Du kan hente en driver her:
https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27

Du skal ikke opdatere secondary kortet.

Jeg ved ikke videoen er forbundet korrekt - det er ikke noget jeg har forstand på.
Avatar billede bmh Nybegynder
23. juli 2005 - 09:19 #6
Jeg må indrømme, jeg er lidt på udebane med det her driverhalløj :-)

Hvis jeg går ind under "Windows XP Drivers and Software" og vælger RADEON, så er der tre muligheder:
CATALYST 5.7 Windows XP - Driver Download
ATI Multimedia Center 9.08
HYDRAVISION - For RADEON and Mobile ATI Products

Jeg kan ikke rigtig gennemskue, hvad det er, jeg skal bruge.
Avatar billede boxer Nybegynder
23. juli 2005 - 10:23 #7
Vælg den første. Download den og installer den. Så får du installeret den nyeste driver til dit grafikkort.
Jeg er ikke sikker på det løser problemet men det skader ikke noget at prøve.

Hvornår får du fejlen? Når du starter programmet Moviefactory?
Avatar billede bmh Nybegynder
23. juli 2005 - 11:17 #8
Det hjalp desværre ikke.

Fejlmeldingen kommer lige i starten når man skal tilføje et medie, der vælger jeg så "capture videos from a video device"
Avatar billede bmh Nybegynder
23. juli 2005 - 11:18 #9
Kiggede lige på dir første link igen. Det der "WinTV2000 application" hvad er det?
Avatar billede boxer Nybegynder
23. juli 2005 - 11:47 #10
Nu har jeg ikke Moviefactory, men som jeg læser det er WinTV2000 en applikation i MovieFactory. Du skal sandsynligvis hive din video ind i denne applikation før du kan bruge Moviefavtory til at editere din video.

Jeg har kigget lidt på Uleads HP og fundet dette: http://www.ulead.com/learning/video7/page1.htm
Der står ikke så meget.

Jeg tror faktisk det har noget med den måde du har forbundet videoen til PC'en. Måske skal du bruge en eller anden konverter. Jeg ved det ikke :o/

Hvis du ikke får yderligere hjælp i dett spørgsmål, synes jeg du skal oprette et nyt med overskriften "Overførsel fra Video til PC" eller noget i den retning.

Held & Lykke med det.

MvH
Boxer
Avatar billede bmh Nybegynder
23. juli 2005 - 12:14 #11
ok, det vil jeg prøve, tak for hjælpen.
Avatar billede reap Nybegynder
02. august 2005 - 20:06 #12
Capture driver er den driver der OPTAGER video FRA tv eller vcr.
Så vidt jeg ved har ATI 9200SE ikke nogen video indgang til at optage med.
Hvis ikke du vil optage fra MovieFactory, kan du bare ignorere meddelelsen, der bare betyder at du ikke kan optage fra din maskine.
Eller har jeg misforstået noget ?

Reap
Avatar billede tjap Nybegynder
05. august 2005 - 21:34 #13
Har du fundet løsningen på problemet? Jeg sidder nemlig med nøjagtigt samme fejlmeddelelse og aner ikke, hvad jeg skal stille op. Har forsøgt at finde en 'capture driver' og installere den - men uden effekt.