Avatar billede tmo Nybegynder
09. april 2001 - 22:41 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

APPLET

Hej Folkens

Jeg har et mindre problem med en Japplet. Det er ikke noget problem at se den i i appletviewer, men når jeg prøver i min browser sker der ikke meget. Jeg bruger object tag og har testet min browser for plug-inn(ok)
her er lidt kode

public class RealSwingTreeApplet extends JApplet {

public void init(){
        JDesktopPane desk = new JDesktopPane();
        setContentPane(desk);
        desk.setDesktopManager(new DefaultDesktopManager());

        JtreeBuilder jtb = new JtreeBuilder();
        jtb.JtreeBuilder();
        jtb.setBounds(0,0,200,200);
        jtb.setVisible(true);
        desk.add(jtb);
  }

class JtreeBuilder extends JPanel {
public void JtreeBuilder(){
  DefaultMutableTreeNode parent = new DefaultMutableTreeNode(\"node\");
  DefaultMutableTreeNode superparent = new DefaultMutableTreeNode(\"root\");

setLayout(new GridLayout(2,2));
      for (int a=0;a<2;a++){
          superparent.add(parent);
      }
      add(new JTree(superparent));
  }

Avatar billede zeriox Nybegynder
09. april 2001 - 23:27 #1
Jeg sidder i samme problem, men jeg har fundet frem til det har noget at gøre med nogle af de nye komponenter i 1.3 der ikke kan bruges i de kendte browsere, og kun kører i applet viewer :(
Avatar billede tmo Nybegynder
09. april 2001 - 23:39 #2
Har du prøvet netscape??
Avatar billede disky Nybegynder
10. april 2001 - 08:47 #3
problemmet er som antydet, at man IKKE kan bruge swing eller AWT 1.3 ting i browserne.

Og netscape er ikke lige stedet at teste specielt ikke den nye, da den totalt er ude på dybtvand.

Det eneste i kan gøre er at folk skal downloade JRE 1.3 så de kan køre det
Avatar billede bitkid Nybegynder
11. maj 2001 - 00:00 #4
Nej det tror jeg ikke er helt rigtigt. Jeg tror det er nok at tilføje en classID til object i html filen. Jeg ved godt nok ikke så meget om det, men jeg havde samme problem i dag, og da jeg tilføjede en classID virkede det. Så det skulle kunne lade sig gøre. Og det var lavet med java 2 v1.3 fra sun.
Avatar billede bitkid Nybegynder
11. maj 2001 - 00:01 #5
ovenstående kun testet i IE 5.0
Avatar billede rolchau Nybegynder
13. maj 2001 - 12:48 #6
Avatar billede rolchau Nybegynder
13. maj 2001 - 12:49 #7
En html converter - Det skulle klare problemet.