Avatar billede livse99 Nybegynder
22. juli 2005 - 11:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Union all fejl:'data type unknown'

Hej

Jeg vil gerne samle ca 20 sql kodestumper, så jeg får outputtet samlet. Af mystiske årsager kan  den uden problemer union'e nogle af mine koder men ikke andre. Dette union går uden problemer:

Select  Aar, 'Materiale (dybereliggende) ' Tekst, Count(F.Fejlrapportnr)
          From Fejlrapport F, Objekttilstand O
Where F.Fejlrapportnr = O.Fejlrapportnr
and (Egenskabsnr = 41 and Opslagsnr in (10, 11, 12, 13, 14, 15, 16))
and aar between 1996 and 2005
and F.Fejlrapportnr IN (Select Fejlrapportnr From Objekttilstand
Where Egenskabsnr = 35 and Opslagsnr = 1)
and fejltype not in (303,304,309,310)
group by aar

Union all

Select  Aar, 'Montage  (dybereliggende) ' Tekst, Count(F.Fejlrapportnr)
          From Fejlrapport F, Objekttilstand O
Where F.Fejlrapportnr = O.Fejlrapportnr
and (Egenskabsnr = 41 and Opslagsnr in (20, 21,22, 23))
and aar between 1996 and 2005
and F.Fejlrapportnr IN (Select Fejlrapportnr From Objekttilstand
Where Egenskabsnr = 35 and Opslagsnr = 1)
and fejltype not in (303,304,309,310)
group by aar

Hvorimod jeg får fejl på dette:

Select  Aar, 'Materiale (dybereliggende) ' Tekst, Count(F.Fejlrapportnr)
          From Fejlrapport F, Objekttilstand O
Where F.Fejlrapportnr = O.Fejlrapportnr
and (Egenskabsnr = 41 and Opslagsnr in (10, 11, 12, 13, 14, 15, 16))
and aar between 1996 and 2005
and F.Fejlrapportnr IN (Select Fejlrapportnr From Objekttilstand
Where Egenskabsnr = 35 and Opslagsnr = 1)
and fejltype not in (303,304,309,310)
group by aar

Union all

Select  Aar, 'Montage  (dybereliggende) ' Tekst, Count(F.Fejlrapportnr)
          From Fejlrapport F, Objekttilstand O
Where F.Fejlrapportnr = O.Fejlrapportnr
and (Egenskabsnr = 41 and Opslagsnr in (20, 21,22, 23))
and aar between 1996 and 2005
and F.Fejlrapportnr IN (Select Fejlrapportnr From Objekttilstand
Where Egenskabsnr = 35 and Opslagsnr = 1)
and fejltype not in (303,304,309,310)
group by aar

Hvad kan det skyldes?
Avatar billede livse99 Nybegynder
22. juli 2005 - 12:40 #1
Hvis jeg fjerner 'Montage  (dybereliggende) ' Tekst,og 'Materiale (dybereliggende) ' Tekst, fra de første linier virker det - men det er nødvendigt for mig at have med.
Avatar billede livse99 Nybegynder
22. juli 2005 - 12:41 #2
Problem løst - længden af tekst kolonnen skal være den samme!