Avatar billede pede15 Nybegynder
21. juli 2005 - 23:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fange ord mellem html-tags

Jeg har forsøgt (indtil videre forgæves) at lave en regex som kan fange ord mellem html-tags. Jeg fik lavet en som kunne fange teksten mellem tags - men jeg vil have den til at fange hvert enkelt ord.

Eksempel:

<h1>Overskrift</h1>
<p>ord1 ord2 ord3</p>

Ved et sådant input ønsker jeg at den returnerer hvert ord som et match:

Overskrift
ord1
ord2
ord3

- og ikke "Overskrift" og "ord1 ord2 ord3"

Nogen som kan bikse sådan en sammen? :)
Avatar billede roenving Novice
21. juli 2005 - 23:36 #1
Måske:

">((.*?)\b?)*<"
Avatar billede pede15 Nybegynder
22. juli 2005 - 00:03 #2
Hmm, tjo, det er der henad.. men den laver bare et match for hvert eneste bogstav :/ - den skal gerne tage et ord som et match.
Avatar billede roenving Novice
22. juli 2005 - 00:08 #3
">(\b(.*?)\b)*<"
Avatar billede pede15 Nybegynder
22. juli 2005 - 00:23 #4
Ja, den der gør det egentlig - men den fanger også ' ' - \s - mellemrum - er det muligt at få den til ikke at gøre det? (har selv forsøgt men enten holder det op med at fungerer eller også gør den slet ikke det den skal :D )
Avatar billede roenving Novice
22. juli 2005 - 00:25 #5
">(\b([^ ]*?)\b)*<"

-- tjah, jeg ved zq ik' !-)
Avatar billede pede15 Nybegynder
22. juli 2005 - 01:21 #6
Hehe, der er et eller andet ved den regex der, det er som om den aldrig bliver færdig :D
Avatar billede pede15 Nybegynder
22. juli 2005 - 01:22 #7
Har prøvet at implementere den, men det er som om hele skidtet bare kører i et loop.. den kommer aldrig videre.
Avatar billede nielle Nybegynder
22. juli 2005 - 19:10 #8
Hvilket programmeringssprog vil du have det i?
Avatar billede pede15 Nybegynder
23. juli 2005 - 02:25 #9
Dette er ikke længere aktuelt - jeg fik det løst helt uden regex - med et enkelt for-loop på et char-array og et par IF's :)

Mvh
Peder
Avatar billede pede15 Nybegynder
23. juli 2005 - 02:26 #10
wops... eeh - lukker
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2005 - 14:19 #11
Måske roenving skulle have haft point for at hjælpe, og egentlig komme med en brugbar løsning?