Avatar billede staywarde Nybegynder
21. juli 2005 - 19:55 Der er 4 kommentarer

Online/Offline

Ja jeg vil gerne have så min brugere kan se hinanden om de Offline/Online, men min kode virker ikke perfekt, da den siger med det samme man har loadet scripte at man er offline - altså efter jeg lige har trykket F5 igen siger den med det samme Offline. Kan det ikke lade sig gøre at få den til at sige offline efter antal minutter.

Kode:
<?
$time= explode(" ", microtime());
$userusec =(double)$time[0];
$usersec =(double)$time[1];

include('admin/inc.config.php');
mysql_query("update an_members set online='Offline' where date < $usersec -15000") or die(mysql_error());

include('admin/inc.config.php');
mysql_query("update an_members set online='Online', date='' where username = '".$cookie."'") or die(mysql_error());
?>
Avatar billede budda Nybegynder
21. juli 2005 - 22:45 #1
well tjek om date, online ikke er registrede navne
eks omdøb dem til m_online og m_date
Avatar billede budda Nybegynder
21. juli 2005 - 22:49 #2
Desuden ville jeg nok bare når man skiftede side have en
mysql_query("UPDATE an_member set (online)='".time()."' WHERE username = '$cookie'");

og så tjekke om de er online:
self trække ud fra databasen
if($array[online] < (time() - 15000)){ echo Offline } else { echo online }
Avatar billede staywarde Nybegynder
22. juli 2005 - 22:24 #3
mange tak
Avatar billede budda Nybegynder
22. september 2005 - 16:14 #4
Tænker at jeg kan få points så?