Avatar billede shaba Nybegynder
01. november 1999 - 13:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Looping imellem datoer m.m

Jeg har længe spekuleret over et problem jeg er stødt ind i forbindelse med et site, så nu har jeg bestemt mig for at søge hjælp her, og forhåbentlig få den :) og I får så jeres point :)

Ok, here's the deal:

Jeg har en database med et slags "aktivitetsprogram" i en tabel. Her har jeg records med navnet på "aktiviten" og dennes startdato, slutdato og tidspunkt.

Jeg skal så på ASP-siden hive datoerne ud, og generere alle datoer imellem i en tabel. Det har jeg også fået gjort via:

<%
Do while not Record.EOF
    dim tempdato, startdato, slutdato
    startdato = Record("Startdato")
    slutdato = Record("Slutdato")

    For tempdato = startdato to slutdato
%>
Aktivitet: <%=Record("aktivitet")%> Dato: <%=tempdato%>
<%
Record.Movenext
Loop
%>

Men så støder jeg ind i et problem, hvis der er to "aktiviteter" der i nogle dage forgår samme dag, skal de stå under hinanden (sorteret efter tidspunkt). Jeg håber i forstår hvad jeg mener, ellers må jeg lige lave en lille model af det.

/Shaba
Avatar billede jørn Nybegynder
01. november 1999 - 14:44 #1
Hej Shaba.

Du kan bruge DAY() functionen til at sammenligne dine felter om der sker noget samme dag.
DAY() sender et nummer 1-31 tilbage.

Du skal ligeledes bare sætte en ORDER BY STARTDATO ind i din SQL string. Så vil selv tidspunkterne blive sorteret korrekt da 10-10-1999 10:00 er stører en 10-10-1999 09:00. OK ;)

Hvis du vil have lavet noget ved din kode bliver du nok lige nød til at sende noget mere kode, det er hurtiger at lave den kode du har lidt om end at skulle skrive en hel lærerbog om data/tid i asp

Jørn
Avatar billede shaba Nybegynder
01. november 1999 - 14:55 #2
Ok. Jeg sender lige noget mere kode:

<table>
<%
SQL = "SELECT * FROM Filmprogram WHERE ORDER BY Startdato, Tidspunkt"
Set Record =  Rs.Execute(Sql)

Do while not Record.EOF
dim tempdato, startdato, slutdato
startdato = Record("Startdato")
slutdato = Record("Slutdato")

For tempdato = startdato to slutdato

%>
  <tr>
    <td><%=font & tempdato%></td>
    <td><%=font & Record("Titel")%></td>
    <td><%=font & Record"Tidspunkt")</td>
  </tr><%
    Next
    Record.Movenext
    Loop
    Record.Close
    RS.Close
  %>

Håber det kunne hjælpe...
Avatar billede shaba Nybegynder
01. november 1999 - 14:56 #3
Der skulle selvfølgelig stå:
Record("Tidspunkt") og ikke Record"Tidspunkt")
Avatar billede shaba Nybegynder
12. marts 2000 - 16:10 #4
Ja, ingen brugbare svar :(