Avatar billede farsinsen Nybegynder
21. juli 2005 - 18:41 Der er 5 kommentarer

Hvorfor virker opener.window.location.href ikke i IE?

Hej

Jeg har et problem med opener.window.location.href i IE. Det virker fint i Firefox ... here goes:

I js.js, der inkluderes i <head> har jeg flg.:

function UpdateOpener(URL) {
if(opener.window.location.href = URL) {
WinClose(5000);
}

function WinClose(TIMEOUT) {
setTimeout('window.close()', TIMEOUT);
}

I test.html har jeg flg. i <body>:

<script type="text/javascript" language="javascript">
<!--
UpdateOpener('http://mydomain.tld');
//-->
</script>

Det virker som sagt fint i Firefox men ikke i IE. IE melder ingen fejl. Det virker derfor mest af alt som om scriptet ikke afvikles...
Avatar billede roenving Novice
21. juli 2005 - 18:44 #1
Ligheds-operatoren i javascript er == ...
Avatar billede farsinsen Nybegynder
21. juli 2005 - 18:47 #2
Jep det ved jeg...

Konceptet er jo netop at opener.window.location.href sættes til den ønskede URL. Hvis det lykkes lukkes vinduet.
Avatar billede roenving Novice
21. juli 2005 - 18:55 #3
Nu er window bare en omvej, for opener.window == opener, altså peger på det samme objekt, men det kan ikke give fejl, da window.window peger på sig selv ...

-- men jeg forstår ikke, hvad du skal bruge if-tingen til, den har nøjagtig ingen funktion, da det kun kan gå galt med at sætte location.href lig med noget, hvis opener ikke eksisterer, og så vil man få en fejl !-)
Avatar billede farsinsen Nybegynder
21. juli 2005 - 20:35 #4
If sætning eller ej...

Hvis jeg skriver nedenstående i body, virker det heller ikke.

<script type="text/javascript" language="javascript">
<!--
opener.window.location.href='http://mydomain.tld';
//-->
</script>

Har du et egentligt forslag til, hvad det er jeg skal ændre?
Avatar billede roenving Novice
21. juli 2005 - 20:39 #5
opener.location.href="http://google.dk"; virker ganske udmærket, når jeg prøver !-)