Avatar billede frostedflake Nybegynder
21. juli 2005 - 14:43 Der er 13 kommentarer

problemer med dynamisk tabel

Jeg har et problem med ColumnSpan i en dynamisk tabel.

ált min kode er skrevet i C#.
Tabellen bliver dannet i en While løkke
hvor der i hver Row indsættes to Cells med hver deres tekstværdi.
I den første Cell er Wrap Sat til false, så tekten ikke fylder mere end en linie. Den næste Cell har Wrap sat til true og den Cell skal have den længde der er tilbage i Rowen når den første Cell er sat ind.

Mit problem er at Alle de første Cells i Alle Rows i min tabel får den samme længde, nemlig længden på den Cell der indeholder den længste tekst, hvilket ikke er meningen.

Og det underlige er at jeg sætter ColumnSpan til 2 i begge Cells men den er ligeglad!!?

tabellen ser ud som følger
___________________________________________________________
|......Tekst1 i Cell1    |..............Tekst 2 i Cell2....|
|________________________|.....Tekst2 Fortsat______________|
|Tekst 1 i Cell1        |.............teskt 2 i Cell2.....|
|________________________|_________________________________|
|..........teskt1 i Cell1|..........tekst2 i cell2 ........|
|________________________|..............Tekst2 forsat______|

Tabellen skulle have set sådan her ud
___________________________________________________________
|......Tekst1 i Cell1|..............Tekst 2 i Cell2........|
|____________________|.Tekst2 Fortsat______________________|
|Tekst 1 i Cell1|.............teskt 2 i Cell2..............|
|_______________|__________________________________________|
|..........teskt1 i Cell1|..........tekst2 i cell2 ........|
|________________________|..............Tekst2 forsat______|

Er der nogen der kan hjælpe mig, det haster.
Avatar billede frostedflake Nybegynder
21. juli 2005 - 14:44 #1
fuck det mine tegniger af tabellen ser jo ik ud som det skal!!!!! øv......nå men håber i kan forstå hvad det er jeg mener i mit spørgsmål
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. juli 2005 - 14:46 #2
det du skal gøre er at lave din nuværende tabel om så hver row kun indeholder en cell med samme bredde som tabellen.
I hver af disse celler tilføjer du en ny tabel og i den kan du definere de celler du har brug for.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. juli 2005 - 14:47 #3
Jeg har selv haft det samme problem og jeg løste de på den måde.
En celle i en tabel vil altid være så stor som den længste celle.
Avatar billede frostedflake Nybegynder
21. juli 2005 - 14:48 #4
ok det prøver jeg.....vender tilbage med info om det virker :-)
Avatar billede veronica Nybegynder
21. juli 2005 - 14:49 #5
I html vil cellerne i en kolonne altid have samme bredde.
Hvis du vil have, at de skal have forskellige bredder, skal du lave individuelle tabeller - ie. for hver af de rækker, du har nu, kan du lave en ny tabel.
Håber det løser det..
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. juli 2005 - 14:51 #6
ok
Avatar billede frostedflake Nybegynder
21. juli 2005 - 14:55 #7
DET VIRKER YIPPIIEE
hvordan gir jeg egentlig point i det her system?????
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. juli 2005 - 14:57 #8
Jeg skal smide et svar.
Efter den har du mulighed for at accepterer mit svar ved at markerer mit navn i listboxen og trykke accepter.
Er glad for at det virker :)
Avatar billede frostedflake Nybegynder
21. juli 2005 - 14:59 #9
foresten tak for dit input også Veronica men dr_chaos var lidt hurtigere
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. juli 2005 - 15:04 #10
fandt du ud af hvordan du accepterede et svar ?
Avatar billede veronica Nybegynder
21. juli 2005 - 15:05 #11
ja det var ærgeligt han var hurtigere - jeg nåede ikke at læse hans svar inden jeg selv svarede...
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. august 2005 - 13:12 #12
skal du ikke accepterer mit svar ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. februar 2006 - 16:38 #13
Du mangler at lukke spørgsmålet.