Avatar billede jenz42 Nybegynder
21. juli 2005 - 13:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Flashvar tjek

Jeg sender en flashvar fra htmlfilen, som ad kringlede veje er den aktuelle URL. eksempelvis www.site.com/organisation/index2.asp

Kan man i flash tjekke om "organisation" indgår i den variabel? Hvordan?

Jeg vil gerne have at falshfilen går til en bestemt frame, for de for forskellige tilfælde. Alstså noget i retning af

Hvis(_level0.variabel) indeholder "organisation" gotoandplay (15);

Jeg er som det fremgår ikke superstærk i kodningen, så jeg håber, I vil prøve at lede mig udførligt på vej.
Avatar billede thulstrup Nybegynder
21. juli 2005 - 13:39 #1
if (_root.variabel.indexOf("organisation") != -1) {
    this.gotoAndPlay(15);
}
Avatar billede jenz42 Nybegynder
21. juli 2005 - 13:52 #2
Så ryger den til frame 15 uanset om variablen indeholder "organisation" eller ej.
Skal der en "else" statement ind eller sådan noget?

Der skal i princippet være en række af tilfælde. det kunne være "news", "solutions" og så videre. Hvordan lister man det under hinanden?

Hvad gør ".indexOf" i din kode? og hvad gør "-1"?

På forhånd tak.
Avatar billede thulstrup Nybegynder
21. juli 2005 - 14:01 #3
Så må du have gjort noget forkert, for det virker som det skal :)

Ved flere tilfælde:
if (_root.variabel.indexOf("organisation") != -1) {
    trace("gå til organisation");
    this.gotoAndPlay(15);
} else if (_root.variabel.indexOf("news") != -1) {
    trace("gå til news");
} else if (_root.variabel.indexOf("solutions") != -1) {
    trace("gå til solutions");
} else {
    trace("gå til default");
}

Du kan læse dokumentationen til String.indexOf() her:
http://livedocs.macromedia.com/flash/mx2004/main_7_2/wwhelp/wwhimpl/common/html/wwhelp.htm?context=Flash_MX_2004&file=00001711.html
,men kort fortalt retunerer indexOf() -1 hvis søgeordet ikke er fundet i den streng man søger i. Derfor checker vi for at indexOf ikke er lig -1.
Avatar billede jenz42 Nybegynder
21. juli 2005 - 14:04 #4
OK.

Jeg arbejder videre med det og stoler på din expertviden. Tak for de hurtige svar.

Smid et svar for points.
Avatar billede thulstrup Nybegynder
21. juli 2005 - 14:07 #5
Ellers bare skriv igen hvis du ikke kan få det til at virke, så finder vi ud af det :o)
Avatar billede jenz42 Nybegynder
21. juli 2005 - 14:20 #6
Wau, mand. Det virker perfekt.

Mange tak for hjælpen!
Avatar billede thulstrup Nybegynder
21. juli 2005 - 14:29 #7
Det var så lidt.
Husker husker du lige at accepterer mit svar, så vi kan få lukket?
Avatar billede jenz42 Nybegynder
21. juli 2005 - 14:31 #8
Hov, ja. Det troede jeg, jeg havde gjort.