Avatar billede fruut Nybegynder
20. juli 2005 - 17:06 Der er 2 kommentarer

refresh af side fra iframe

Arbejder med en der hedder mattias på følgende problem:

"Jeg har et problem med noget php-login som kører i en iframe

Forklaringen:
Jeg har index.php som indeholder en iframe som linker til logpaa.php - her sker selve login-funktionen via en form i dokumentet. Når man så trykker login, skal man videresendes til index2.php som indeholder de menupunkter hver enkelt bruger har tilgang til - problemer ligger bare i at den åbnes i iframen, da det er herfra formen aktiveres i dokumentet logpaa.php

Jeg har prøvet at lave en "mellemside" imellem logpaa.php og index2.php med meta tags:

<html>

<head>
<meta http-equiv="refresh" content="5;url=index2.php">
<META HTTP-EQUIV="Window-target" CONTENT="_top">
</head>

<body>
REDIRECT
</body>
</html>

Dette virker hellere ikke og den åbnes stadig i samme iframe vindue. Min teori går på at "vindue meta-tag'et" ikke virker, da iframen ikke er tilstæde på det dokument ved navn redirect.php

Jeg er lidt på bar bund og den absolut, sidste løsning kræver at jeg integrerer logpaa.php i index.php, men så skal jeg ændre alle undersider, da de alle bruger informationer fra logpaa.php, så det vil jeg helst undgå...

Help me!

// mattias", men er det overhoved muligt at bruge noget i stil med <a>'s target-funktion?
Avatar billede fruut Nybegynder
20. juli 2005 - 17:10 #1
<form target="_top"... d'oh... ;)
Avatar billede roenving Novice
20. juli 2005 - 17:13 #2
-- eller måske for ikke at forstyrre andre eventuelle frame-nestings: target="_parent" !-)