Avatar billede radiv Nybegynder
20. juli 2005 - 13:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forskellige resultater i IE, Opera og FF - hvordan få det ens?

Problemet ser man her:
www.backtag.com/skabelon.aspx
www.backtag.com/stylesheet.css

IE viser det ønskede design
Opera er næsten ens, dog står "tekst" inde i den grønne box, ikke over.
Firefox forskyder nogle elementer til højre, og jeg kan ikke forstå hvorfor.

Nogen der kan se hvor problemet ligger, om det er min CSS eller om min HTML der skal ændres. Begge dele er valideret, uden at det hjælper særlig meget.
Avatar billede roenving Novice
20. juli 2005 - 14:04 #1
Der er da lige nogle ting, som et hurtigt kig kan afsløre:

-- du har tydeligvis problemer med a:visited, jeg gætter på, at de forskellige pseudo-selektorer hele tiden har stået i den rækkefølge, og så vil det give problemer med hover og active ...

-- der er _een_ rækkefølge:

a
a:link
a:visited
a:hover
a:active

-- fordi css-fortolkeren bruger den sidste matchende, og ved visited vil den så overskrive tidligere property-definitioner !-)

Du har en selektor, som ser forkert ud:

topleft#a -- mon det bare er . der mangler (og hvad er id="a", som der henvises til ?-)

Dit stylesheet er dog alt for omfattende til at det er muligt at skabe sig et overblik over ...
Avatar billede radiv Nybegynder
20. juli 2005 - 14:16 #2
Jeg har haft problemer med visited, men det er ordnet. Derfor var visited udkommentered (og nu fjernet).

Topleft#a er også noget gammelt rod jeg har fjernet nu.

Det gør dog ikke nogen forskel på mit problem. Helt enig i at stylesheetet er omfattende, og jeg arbejder på at gøre det mere overskueligt - også for mig selv.
Avatar billede zeddik Nybegynder
20. juli 2005 - 23:14 #3
Jeg plejer at designe mine sites til FF, derefter se hvordan det ser ud i IE, og tilføje nogle *html div.xxx {} tags! På den måde kan man kopiere designet så de ser ens ud! Desuden er det FF (ved ik med Opera) der overholder w3c's regler bedst, ig derfor vil designet også se bedre ud i flest browsere hvis det funker til FF! Sørg desuden for at det er w3c valid! Så skulle du være på den sikre side!
Avatar billede notes2c Nybegynder
21. juli 2005 - 09:53 #4
Dit problem er du float'er inline elementer, som f.eks. <span class="indryk">Tekst</span>. Det giver efter min mening ingen mening....

.indryk {
    margin-top:10px;
    margin-left:8px;
    margin-bottom:8px;
    font-weight:bold;
    /* float:left; <= fjern denne */
    clear:both;
}
Avatar billede radiv Nybegynder
21. juli 2005 - 09:57 #5
Som sagt er både CSS og HTML w3c valid, men det hjælper ikke meget når resultatet bliver forskelligt i de browsere jeg har testet.

At designe til FF først kan være en mulighed i fremtidige projekter, men lige nu er det ikke et alternativ.
Avatar billede radiv Nybegynder
21. juli 2005 - 10:09 #6
Perfekt notes2c, det var lige det som skulle gøres!

En linje fjernet, og det hele kører, mange tak!