Avatar billede mads-lee Nybegynder
20. juli 2005 - 10:44 Der er 9 kommentarer

Min computer opføre sig mærkeligt

Hej min computer er begyndt at opføre sig lidt mærkeligt

nogen gange når jeg sidder og spiller f.eks world of warcraft så siger den "tik tik" (nærmst den lyd min computer siger når den lukkes) og så går den lidt i stå. så efter et par sekunder så kører den igen. nogen gangen bliver den ved med at "tik tik" og så til sidst kommer der enten en fejl fra spillet eller en windows fejl.

har prøvet at tager kabinettet af så den kan få luft men den er slet ikke varm så ved ikke hvad det kan være købte for nyeligt en ny harddisk

mvh Mads
Avatar billede krydset Nybegynder
20. juli 2005 - 10:46 #1
det er din hdd der fejler, hvis du har vigtig data på din computer ville jeg skynde mig at tage kopi af det, og så komme ned til forhandler med den disk, hvis det altså er den du købte for nylig...
Avatar billede mads-lee Nybegynder
20. juli 2005 - 10:54 #2
er det nogen typisk fejl?
Avatar billede wickedd Juniormester
20. juli 2005 - 10:57 #3
Det kan muligvis også være et løst kabel i harddisken, det har jeg selv bakset med engang. Hvis den siger klik lyde hver gang den arbejder, så ville jeg gøre som krydset råder dig til.
Avatar billede willadsen Nybegynder
20. juli 2005 - 11:24 #4
I min erfaring er der sjældent lang tid fra "klik" til ingen respons fra en hd, find ud af hvilken der klikker og tag backup af data ASAP. Du har højst sandsynligt ikke mange timers arbejde tilbage på den disk.
Avatar billede wickedd Juniormester
20. juli 2005 - 12:14 #5
Min gamle maxtor klikke i 6 måneder før den gik død, men der var heller ikke noget vigtigt på den. Jeg tror dog det afhænger mere af held end selve harddisken.

Og så lige en rettelse:
"Det kan muligvis også være et løst kabel i harddisken"

Selvfølgelig ikke inde i harddisken, men strømstikket som sidder i den.
Avatar billede mads-lee Nybegynder
20. juli 2005 - 15:52 #6
kan det være noget med at jeg har 2 harddisks på cable select?
Avatar billede krydset Nybegynder
20. juli 2005 - 18:56 #7
Nej... Hør nu efter, din hdd er syg, vi er nogen herinde der har prøvet det mange gange, når en hdd begynder at klikke, er det 99% af gangene fordi den fejler. den sidste 1% er et løst strømkabel til hdd. Hvis det er en du har købt for nyligt, altså inden for reklamations perioden så syns jeg du skal gå ned og få den byttet, for så er det en vare med fejl du har købt og den skal byttes til en fejlfri vare.
Avatar billede mads-lee Nybegynder
24. juli 2005 - 13:42 #8
okai tak for hjælpen!! smid et svar :P
Avatar billede willadsen Nybegynder
24. juli 2005 - 21:48 #9
her er et svar ;)