Avatar billede lupa Nybegynder
20. juli 2005 - 10:20 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Database i webshop

Hej

Jeg får denne fejl når jeg prøver at få en database til at arbejde sammen med min webshop...

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x1bb8 Thread 0x1f4c DBC 0x1474024 Jet'.

/ildershoppen/nye/pw99_minishop/admin/rubriken.asp, line 57

Beklager hvis jeg "skriver" forklaringen forkert men er ikke vant til dette "nøderi" :)
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
20. juli 2005 - 10:33 #1
Jeg vil skyde på at du har en fejl i din forbindelse til databasen!

Hvis noget kode, hvor du forbinder til databasen, men husk lige at fjern username og password  :)
Avatar billede fennec Nybegynder
20. juli 2005 - 10:34 #2
Har du selv databasen åben??
Access er singleuser og derfor kan du ikke have den åben samtidig med at en webside vil bruge den.
Avatar billede lupa Nybegynder
20. juli 2005 - 10:44 #3
Er det denne del I mener?

set db = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
connect="Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ="& server.mapPath("pw99_shop.mdb")
db.Open connect
Avatar billede lupa Nybegynder
20. juli 2005 - 10:44 #4
Ved godt at jeg ikke kan ha dem åbne på en gang
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
20. juli 2005 - 10:48 #5
Et andet spørgsmål er

db.Open connect    linje 47?

har du flere database forbindelser på samme side, hvis ja er de lukkede, når du forsøger at åbne den
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
20. juli 2005 - 10:49 #6
Er det på din egen ISS?
Har det virket før ?
Avatar billede lupa Nybegynder
20. juli 2005 - 11:03 #7
På egen server, men desværre kan jeg ikke få kontakten til den da det er min kæreste der styrer det og han er ikke hjemme før lørdag...
Avatar billede lupa Nybegynder
20. juli 2005 - 11:04 #8
i får lige hele scriptet

<%
if session("login")<>"ok" then response.redirect("loginerror.html")

function check(wert)
    if len(wert)<1 then save = false
    wert = replace(wert,"'", "`")
    wert = replace(wert,chr(34), "``")
    check = wert
end function

function check1(wert)
    wert = replace(wert,",",".")
    check1 = wert
    if isNumeric(wert) = false then save = false
end function

set db = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
connect="Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ="& server.mapPath("pw99_shop.mdb")
db.Open connect

Function show_search(parent1, ebene)
    if parent1 <> vbNullString then
        if i mod 2 = 0 then
            bgcolor = "#EFEFDE"
        else
            bgcolor = "#E3E1E1"
        end if
        for t = 0 to arrayLaenge
            if rubriken(t,1) = parent1 then

                    platzhalter=""
                    for x= 1 to ebene
                        platzhalter = platzhalter & "&nbsp;&nbsp;&nbsp;"
                    next
                    response.write("<option value='"&rubriken(t,2)&"'>"&platzhalter&rubriken(t,0)&"</option>"&chr(13))
                    parent2 = rubriken(t,2)
                    ebene1 = ebene +1
                    show_search parent2, ebene1
            end if
        next
    end if
end function

dim rubriken(100,4)
sql = "select rubrik, id, parent, rank from rubriken order by rank"
set rs = db.Execute(sql)
while not rs.eof
if i<100 then
    rubriken(i,0) = rs("rubrik")
    rubriken(i,1) = rs("parent")
    rubriken(i,2) = rs("id")
    rubriken(i,3) = rs("rank")
end if
    i=i+1
    rs.movenext
wend
arrayLaenge=i-1

' ***** DELETE RUBRIK *****
if request.querystring("delete") = "true" and len(request.querystring("id"))>0 then
    sql = "delete from produkte where id = " & request.querystring("id")
    db.execute(sql)
end if

' ***** INSERT NEW PRODUKT *****
if request.querystring("new") = "true" then
    save = true
    rubrik = request.form("rubrik")
    preis = check1(request.form("preis"))
    produkt = check(request.form("produkt"))
    pic = request.form("pic")
    if len(pic)<1 then pic = " "
    nummer = check(request.form("nummer"))
    beschreibung = check(request.form("beschreibung"))
    if save = true then
        sql = "insert into produkte (bezeichnung, beschreibung, bild, artikelnr, preis, rubrik) "
        sql = sql & "values('"&produkt&"', '"&beschreibung&"', '"&pic&"', '"&nummer&"', "&preis&", "&rubrik&")"
        db.execute(sql)
    end if

%>
<html>
<head>
<title>PW99 MiniShop</title>

<style>
.text { color: black; font-weight: 400; font-size: 11px; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; text-decoration: none; text-align:justify; }
a.text:link {color: black; text-decoration: none; text-align:justify; }
a.text:visited { color: black; text-decoration: none; text-align:justify; }
a.text:hover { color: #848CB5; text-decoration: underline; text-align:justify; }
</style>
</head>
<script>
function update(id) {
msg=window.open("produkte_edit.asp?id="+id,"","height=350,width=400");
}
</script>
<body bgcolor="#ffffff">

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100" bgcolor="#000000" align="center">
  <tr>
    <td width="100%">
    <table border="0" cellpadding="2" cellspacing="1" width="400" class="text">
      <tr>
        <td width="100%" bgcolor="#EFEFDE" align="center" colspan = "5"><b><br>PRODUKTE<br></b></td>
      </tr>

      <tr>
        <td width="10%" bgcolor="#848CB5" align="center"><b>Nr.</b></td>
        <td width="70%" bgcolor="#848CB5" align="left"><b>Produkt</b></td>
        <td width="10%" bgcolor="#848CB5" align="center"><b>Delete</b></td>
        <td width="10%" bgcolor="#848CB5" align="center"><b>Edit</b></td>
      </tr>

<%
sql = "select a.bezeichnung, a.preis, a.artikelnr, b.rubrik as rubrik_name, a.id as p_id from produkte a, rubriken b where b.id = a.rubrik order by b.rubrik, a.artikelnr desc"
set rs = db.Execute(sql)
while not rs.eof
    count = count +1
    if count mod 2 = 0 then
        bgcolor = "#EFEFDE"
    else
        bgcolor = "#E3E1E1"
    end if

if old_rubrik <> rs("rubrik_name") then
old_rubrik = rs("rubrik_name")
%>
        <td width="100%" bgcolor="#848CB5" align="left" colspan="4"><b><%=rs("rubrik_name")%></b></td>

<%
end if
%>
      <tr>
        <td width="10%" bgcolor="<%=bgcolor%>" align="right"><%=rs("artikelnr")%></td>
        <td width="70%" bgcolor="<%=bgcolor%>" align="left"><%=rs("bezeichnung")%> (<%=rs("preis")%>)</td>
        <td width="10%" bgcolor="<%=bgcolor%>" align="center"><a class="text" href="produkte.asp?id=<%=rs("p_id")%>&delete=true">delete</a></td>
        <td width="10%" bgcolor="<%=bgcolor%>" align="center"><a class="text" href="java script:update('<%=rs("p_id")%>');">edit</a></td>
</tr>
<%
    rs.movenext
wend
rs.close
db.close
set rs = nothing
set db = nothing
%>
    </table>
    </td>
  </tr>
</table>

<br>
<form method="POST" action="produkte.asp?new=true">
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100" bgcolor="#000000" align="center">
  <tr>
    <td width="100%">
    <table border="0" cellpadding="2" cellspacing="1" width="400" class="text">
      <tr>
        <td width="400" bgcolor="#848CB5" align="center" colspan="2"><b>NEUES
          PRODUKT</b></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="100" bgcolor="#EFEFDE" align="left">Rubrik*</td>
        <td width="300" bgcolor="#EFEFDE" align="left">
          <select size="1" name="rubrik">
<%show_search 0,0%>
          </select>
        </td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="100" bgcolor="#EFEFDE" align="left">Produkt*</td>
        <td width="300" bgcolor="#EFEFDE" align="left">
          <input type="text" name="produkt" size="21"  maxlength="100">
        </td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="100" bgcolor="#EFEFDE" align="left">Nr:*</td>
        <td width="300" bgcolor="#EFEFDE" align="left">
          <input type="text" name="nummer" size="21"  maxlength="100">
        </td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="100" bgcolor="#EFEFDE" align="left">Pic</td>
        <td width="300" bgcolor="#EFEFDE" align="left">
          <input type="text" name="pic" size="21"  maxlength="100">
        </td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="100" bgcolor="#EFEFDE" align="left">Preis*</td>
        <td width="300" bgcolor="#EFEFDE" align="left">
          <input type="text" name="preis" size="21"  maxlength="100">
        </td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="100" bgcolor="#EFEFDE" align="left">Beschreibung*</td>
        <td width="300" bgcolor="#EFEFDE" align="left">
          <textarea rows="5" name="beschreibung" cols="34"></textarea>
        </td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="400" bgcolor="#EFEFDE" colspan="2" align="center">
        <input type="submit" value="save" name="B1"></td>
      </tr>
    </table>
    </td>
  </tr>
</table>
</form>
<%
Erase rubriken
%>
<p align = "center"><a class="text" href="produkte.asp">refresh</a></p>
</body>

Værsgod
Avatar billede lupa Nybegynder
20. juli 2005 - 11:08 #9
I må sige til hvis i skal bruge mere... Kan ellers godt HTML men ikke så avanceret som dette
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
20. juli 2005 - 11:10 #10
okay! har det virket før!

For på msdn.microsoft.com

Kommer følgende meddelse, når man søger på din fejl
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;295297

Det tyder lidt på, at du ikke har den korrekt ODBC driver installeret eller registret!

Så hvis ikke du har adgang til serveren, bliver det lidt svært tror jeg!

            ' Map authors database to physical path
            filePath = Server.MapPath("authors2000.mdb")

            ' Create ADO Connection Component to connect with sample database
            Set oConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
            oConn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & filePath
            Set oRs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

Du kan evt. prøve denne måde, hvis den kører med en ældre version af Access
Avatar billede lupa Nybegynder
20. juli 2005 - 11:15 #11
Den har ikke virket før.. Det er første gang jeg prøver....
Avatar billede lupa Nybegynder
20. juli 2005 - 11:16 #12
Øv så må jeg jo bare vente til manden kommer hjem... Ikke fordi jeg har tålmodigheden til det...
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
20. juli 2005 - 11:19 #13
hehe! sådan er det jo en gang i mellem!!
Avatar billede lupa Nybegynder
20. juli 2005 - 11:24 #14
Vil du ha point?
Avatar billede lupa Nybegynder
20. juli 2005 - 11:25 #15
Jeg har os lavet et spøgsmål om CDONTS... Vil du kigge på det?
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
20. juli 2005 - 12:05 #16
Vi kan bare dele dem!

Jeg behøver ikke alle 60
Avatar billede lupa Nybegynder
20. juli 2005 - 12:07 #17
hvordan deler man dem?
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
20. juli 2005 - 12:14 #18
Du sender også et svar, markere os begge under svar, og acceptere
Avatar billede lupa Nybegynder
20. juli 2005 - 12:18 #19
Lukket