Avatar billede mhl2k01 Nybegynder
20. juli 2005 - 09:14 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Skærm klikker og blinker..

Hej Eksperter,

Jeg er ved at være godt nervøs for min skærm (Dell P991) Da den efterhånden flere gange dagligt (mest lige efter den er blevet tændt) siger et klik og derefter går i sort i ½-1 sek, hvorefter billedet kommer igen. Nogle gange forvrænges billedet også i ½-1 sek hvorefter det bliver normalt.

Er der nogen der har en forklaring / ideer til hvad der kan være galt?

Mvh Martin Helledie Larsen
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. juli 2005 - 09:35 #1
CRT?
Avatar billede bootie Nybegynder
20. juli 2005 - 09:35 #2
Løs forbindelse.
Tænd knappen kan være slidt.

Tænder og slukker du skærmen på dens knap hver gang du tænder og slukket computeren?

Det anbefales at man ikke slukker sin skærm. Eller i hvert fald ikke skuller den på sin egen kontakt, men simpelthen tager strømmen fra ledningen til den.

Så undgår du slidte tændknapper der går i stykker fra tid til anden.

Hvor gammel er den?
Avatar billede mhl2k01 Nybegynder
20. juli 2005 - 09:47 #3
Det er CRT
Avatar billede mhl2k01 Nybegynder
20. juli 2005 - 09:48 #4
Jeg slukker aldrig min skærm på knappen, den slukker sammen med min PC. Og skærmen er vel MAX 2 år.
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. juli 2005 - 10:08 #5
Det kan også være et sikringskredsløb, der gør det, det skyldes så en fejl i systemet.(strømforsyning/horizontal afbøjning osv.)
Avatar billede mhl2k01 Nybegynder
20. juli 2005 - 10:14 #6
hmm okay.. og hvordan kan jeg eventuelt finde ud af det? :)

Eller er det lidt for avanceret:P
Avatar billede screem_brille Novice
20. juli 2005 - 10:23 #7
Løs forbindelse og eller kold lodninger, ikken noget man selv bør rode med medmindre man ved hvad man gør / roder med.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
20. juli 2005 - 10:35 #8
Prøv lidt "kassemodulation" - altså banke på kassen og se og du dermed kan fremprovekere fejlen.

Er det mest i "varm" tilstand ?
Avatar billede mhl2k01 Nybegynder
20. juli 2005 - 11:20 #9
Synes ikke jeg kan fremprovokere fejlen igen.. Og Nej, det sker mest i kold tilstand, i op til lidt tid efter computeren er blevet tændt, efter at have være slukket i noget tid :s

Den har nok startproblemer :P heh
Avatar billede mhl2k01 Nybegynder
16. august 2005 - 06:37 #10
jeg har købt ny skærm.. lav et par svar hvis i ønsker at dele points: )
Avatar billede bootie Nybegynder
16. august 2005 - 08:32 #11
nevermind. im good
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. august 2005 - 10:59 #12
(Læg selv et [svar] og efterfølgende [Accepter] - for at lukke pænt...)
Avatar billede mhl2k01 Nybegynder
26. august 2005 - 09:31 #13
svar, lukket