Avatar billede lzzz Nybegynder
20. juli 2005 - 02:47 Der er 4 kommentarer

Scrolle ned

For det første: jeg kender intet til dreamweaver... har lige installeret det :)

men jeg har det problem at når jeg skriver "for langt ned" i den box jeg skal skrive i begynder den at kopire baggrundsbilleder og det ser jo ikke ligefrem godt ud når den begynder at "vride" i designet"...

så mit spørgsmål er: hvordan får man den til at kunne scrolle?

et eksempel: http://hdc.frac.dk/ inde under members
Avatar billede miss-g Seniormester
20. juli 2005 - 03:14 #1
Jeg synes ikke jeg kan se nogen baggrund der gentager sig, eller design som vrider sig???

Ser en grå baggrund...
Avatar billede miss-g Seniormester
20. juli 2005 - 03:17 #2
Når man ligger et billede som baggrund vil det som udgangspunkt gentage sig selv når der er plads.

Du kan styre det med styles (som også gør din baggrundstag valid).

Hvis det ikke må gentage sig hedder den f.eks.

.background-main {
    background-image: url(billede.gif);
    background-repeat: no-repeat;
}
Avatar billede lzzz Nybegynder
20. juli 2005 - 09:44 #3
eksemplet er hvordan jeg vil have det til at se ud... altså at der kommer en scroll frem når når man skriver mere end der er plads til i boxen
Avatar billede miss-g Seniormester
20. juli 2005 - 12:20 #4
Tjek hvad der står i din iframe tag under scrolling:

<iframe src="man.htm" name="main" width="200" marginwidth="0" height="200" marginheight="0" align="top" scrolling="auto" frameborder="0"></iframe>

Hvis der står auto kommer der scroll automatisk, hvis indholdet fylder mere end hvad der kan vises i din iframe.