Avatar billede kronberg Nybegynder
19. juli 2005 - 22:27 Der er 7 kommentarer

wireless router på cybercity forbindelse ?

Hej jeg har en cybercity Adsl forbindelse og skal køre nogle flere pc'ere på, derfor har jeg købt en Dlink 624+ router, det er fint og godt, men når jeg sætter sagerne sammen får jeg ikke hul ud, jeg har sat dem til at køre samme undernet 3x 255,0 og samme ip net 10.0.0.x min dlinken finder ip'en automatisk, det samme gør min pc som nu også er på 10.0.0.x nettet- men jeg kommer ikke igennem, tager jeg et acces point og kobler på cybercity modem/routeren virker det fint

ps jeg køre wireless,  jeg har naturligvis husket at vælge hvilket netværk jeg køre på under wireless listen.

hvad gør jeg forkert ?

jesper
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. juli 2005 - 22:36 #1
Hvis du på begge sider af din DLink router kører med samme netværk 10.0.0.x kan du ikke få forbindelse. Husker jeg ret i at en CC router bruger 10.0.0.x, så kan du på den anden side af DLink fx bruger 172.16.0.x
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. juli 2005 - 22:37 #2
Kan du se WAN information på dlinken, f.eks din WAN IP. ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. juli 2005 - 22:40 #3
Skal det forståes således, at Dlink kobler du til Cybercity modem/router ? ?
Avatar billede kronberg Nybegynder
19. juli 2005 - 22:41 #4
erikjacobsen,

skal de ikke have samme netværk ? og så skal det sidste tal jo bare være anderledes ?
Avatar billede kronberg Nybegynder
19. juli 2005 - 22:42 #5
dragonknight,

Yup, det er min cc routers Ip som er 10.0.0.1
Avatar billede kronberg Nybegynder
19. juli 2005 - 22:42 #6
dragonknight, korrekt, kan jeg gøre det på andre måder ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. juli 2005 - 22:48 #7
10.0.0.1 på lan siden, okey.

Kan den også håndtere DHCP, den fra cybercity ?

Hvis ikke, så laver du statisk routing mellem Dlink og cybercity router, og aktiverer DHCP i Dlink, og sætter den op til en andet net, F.eks. 192.168.0.X, så vil Dlink uddele IP'ere til dine maskiner.

Hvis den kan håndtere DHCP, så kan du deaktivere DHCP i Dlink, give Dlink en fast IP i Cybercity og Dlink router, f.eks 10.0.0.100
Så vil cybercity router tildele Ip gennem Dlink i samme adresse område 10.0.0.x til dine maskiner.