Avatar billede steffansteffan Nybegynder
19. juli 2005 - 13:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hele tiden sort skærm

Lige pludselig en dag kan jeg slet ikke få noget skærm billede på min computer.
Jeg har prøvet at skifte GFX og koble en anden skærm til. Computeren siger ingen bip lyde. Og der er lys i begge skærme jeg har testet med.
Jeg har aldrig oplevet dette. jeg ser nemlig ikke engang skærm billede for ram der bliver talt op, intet ser man.
Ideere på hvad problemet kan være...?
Avatar billede peet49 Nybegynder
19. juli 2005 - 14:33 #1
Prøv en anden ramblok, de er tit skyld i det.
Avatar billede john.doe Nybegynder
19. juli 2005 - 14:36 #2
Du har et hardware problem.
Der skal komme et bip for godkendt post (power on self test)
hvis dette ikke kommer så er der hardware fejl.
Start med at tage alt ud minus en ram stang og grafikkort.
Ingen hd eller cd-drev eller andet, start så comp.
Du burde så få billed, hvis ikke så prøv en anden ram stang.
Stadig ingen bip, så er der kun bundkort eller cpu tilbage
som kan være fejl behæftet (test din cpu i et andet bundkort)
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
19. juli 2005 - 15:48 #3
Jeg har pøvet at skifte ram stang. Alt er nu koblet fra. cd-rom, dvd, alle HDD. Entet tilbage, CPU, MBO, GFX og RAM. Samme resultat. Så kan det kun være, bundkort, cpu eller ram der er noget galdt med ik...?
Jeg har desværre ikke lige mulighed for at teste min gamle AMD i en anden.
Avatar billede john.doe Nybegynder
24. august 2005 - 08:07 #4
Kommer der nogle beep??
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
30. marts 2008 - 17:39 #5
Tråden her hjælp mig desværre ikke videre John. Jeg lukker da den er 3 år gammel.