Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 13:08 Der er 71 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan fungere gæstebogen der ligger som standart i FP?

Hejsa Eksperter! :o)
Jeg laver vores private hjemmeside i FP, og vil gerne have en gæstebog på siden, men har ikke lyst til at skulle bruge et af de mange gratis scripts der ligger rundt om på nettet, da jeg gerne selv vil kunne styre tingene!
Men hvordan pokker fungere den gæstebog?
Er der nogle der kan skære det ud i pap for mig, for jeg synes jeg har prøvet ALT- men når jeg har oploaded siden, så fungere det ikke... ?!

Pft.
:o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. juli 2005 - 13:13 #1
FP laver den slags via textfiler og er ikke særlig god til det, dels er løsningerne (hverken gæstebog eller forum) særlig kønne og dels kan de ikke ændres/konfigureres ret meget.

Gå efter en ordentlig dynamisk løsning enten via php eller asp. FP duer ikke til dette IMHO
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 13:16 #2
Kan du evt. komme med nogle links. til alternativer?
Det skal helst bare ikke være FOR kompliceret, da jeg ikke er den størte haj til selv at skulle programmere eller sådan- det skal helst være så enkelt som muligt... Hvis det kan lade sig gøre?!
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. juli 2005 - 13:26 #3
der findes masser af forskellige scripts, skal det være ASP eller PHP?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 13:26 #4
Hej dsk1980,

Det er faktisk meget let at lave en gæstebog i PHP, kig på siden:

www.thomaslunde.dk  kig i hans kildekoder, der kan du downloade et som er nemt at sætte op på din side.

Sig til hvis du får brug for hjælp til denne.

mvh
Mads
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 13:41 #5
Bufferzone: Det skal være PHP!
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 13:43 #6
Hej Mads!

Har downloaded den.. men her går jeg i stå- hvordan får jeg den så op at køre?
Du må gerne skære det ud i pap, for jeg er bestemt ikke en ekspert i dette endnu!!
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 13:50 #7
ok den gæstebog som thomaslunde.dk har lavet kommer til at se sådan ud :

http://www.netausupport.frac.dk/guestbook.php

Men du kan selv rette den til. Nukan jeg ikke huske hvad denne gæstebog hedder ??  kan du ikke skrive dette så kan jeg selv downloade denne så vi kan gå det igennem sammen.

mvh
Mads
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 14:02 #8
Der er umiddelbart 2 gæstebøger på www.thomaslunde.dk
en på side 1 der hedder Gæstebog v. 1 og en på side 3 der hedder Gæstebog v.2
Så spørgsmålet er bare hvilken en det er?!
Umiddelbart tror jeg at det er v.2?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 14:09 #9
jeg tror vi skal finde en der er lidt mere skrabet i den forstand at der ikke er alle mulige filer vi skal gennemgå. jeg kigger lige rundt om der ikke er en der lidt mere simpel en disse!

Har du en database?

mvh
mads
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 14:12 #10
Okay, det lyder godt! (Tak fordi du gider hjælpe!)
Database... Jeg har da Microsoft Access, som jeg mener er et database program, men jeg er ikke sikker... ?!
Og det har jeg ikke rigtig stiftet bekendskab med før..
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 14:17 #11
hej dsk1980,

Normalt (dog ikke altid) har man en database man administrerer v.h.a. af browseren.

Dette administreres igennem noget der hedder en PHPmyAdmin der kan du lave nye tabeller til databasen.

Hvis du ikke har PHPmyAdmin eller nogen database kan jeg ikke hjælpe dig, der findes dog gæstebøger der er lavet uden database.

Hvor er din hjemmeside (link?)

mvh
Mads
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 14:20 #12
Min hjemmeside ligger pt. hos www.frac.dk
Men om ikke så forfærdelig længe burde jeg modtage mine adgangskoder og div. ting fra B-one hvor jeg har købt et domæne.

:o)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 14:22 #13
ok til din frac side er der en phpMyadmin med www.frac.dk/phpmyadmin

Du skal oprette en database og en adgangskode til denne så kan jeg godt lave en gæstebog for dig!

Så hvis du gider gøre dette kan vi gå igang!

mvh
mads
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 14:23 #14
Det gør jeg!!
:o)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 14:24 #15
PS! du skal ikke skrive nogle adgangkode herinde det skal være på mail hvis det skal være!!

mvh
Mads
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 14:29 #16
... forstår ikke lige noget... Kan ikke logge min ind her  www.frac.dk/phpmyadmin
Bruger det brugernavn og adgangskode de har sendt til mig da jeg oprettede mig hos dem?!
Er det forkert?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 14:32 #17
Ja det er dit brugernavn og adgangskode du har fået af frac du skal bruge der!

mvh
Mads
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 14:33 #18
Fandt ud af det... Havde ikke oprettet MySQL endnu... nu er det ihvert fald oprettet!
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 14:36 #19
ok så skal du gøre følgende :

1. køre en mysq forespørgsel og sætte følgende ind:

CREATE TABLE `guestbook` (
`id` int(4) unsigned NOT NULL auto_increment,
`navn` varchar(50) NOT NULL default '',
`email` varchar(50) NOT NULL default '',
`hjemmeside` varchar(50) NOT NULL default '',
`besked` longtext NOT NULL,
`dato` varchar(50) NOT NULL default '',
PRIMARY KEY (`id`)
) TYPE=MyISAM;

mvh

nads
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 14:38 #20
Den skrev:
Din SQL-forespørgsel blev udført korrekt (Forepørgsel tog 0.0888 sek)
og så kom det til at stå i nogle forskellige farver...
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 14:40 #21
jeps godt, nu copy/paster du denne kode ind nedenunder:

<html>

<head>

<title>Gæstebog  dsk 1980</title>

</head>

<style type="text/css">
body, td {
    font-size: 8pt;
    font-family: Tahoma;
    color: #000000;
}
a:link {
    color: #000000;
    text-decoration: none;
}

a:visited {
    color: #000000;
    text-decoration: none;
}

a:active {
    color: #000000;
    text-decoration: none;
}

a:hover {
    color: #000000;
        font-weight: bold;
    text-decoration: none;
}

hr {
    border-top-width: 2px;
    border-top-style: dotted;
    border-top-color: #859893;

    border-bottom-width: 2px;
    border-bottom-style: dotted;
    border-bottom-color: #859893;

    border-right-width: 2px;
    border-right-style: dotted;
    border-right-color: #859893;

    border-left-width: 2px;
    border-left-style: dotted;
    border-left-color: #859893;
}
</style>

<body oncontextmenu="return false" ondragstart="return false" onselectstart="return false">

<script language="PHP">

mysql_connect("HOST", "BRUGER", "KODE");
mysql_select_db("DATABASE");

// PHP starter
if($_POST[action] == "skriv") {

if($_POST[navn] == "") {
echo("<font color=red><b>Fejl:</b></font><br>Du mangler at skrive dit navn!");

} else {

if($_POST[email] == "") {
echo("<font color=red><b>Fejl:</b></font><br>Du mangler at skrive din email!");

} else {

if($_POST[hjemmeside] == "") {
echo("<font color=red><b>Fejl:</b></font><br>Du mangler at skrive en hjemmeside!");

} else {

if($_POST[besked] == "") {
echo("<font color=red><b>Fejl:</b></font><br>Du mangler at skrive en besked!");

} else {

if(strlen($_POST[besked]) < 10) {
echo("<font color=red><b>Fejl:</b></font><br>Det var en kort besked!");

} else {

$navn = htmlspecialchars($_POST[navn]);
$email = htmlspecialchars($_POST[email]);
$hjemmeside = htmlspecialchars($_POST[hjemmeside]);
$besked = htmlspecialchars($_POST[besked]);
$dato = date("d/m/y h:i:s");
mysql_query("INSERT INTO guestbook (navn, email, hjemmeside, besked, dato) VALUES ('$navn', '$email', '$hjemmeside', '$besked', '$dato')") or die(mysql_error());
echo("Tak for din besked <b>$navn</b>.");
}
// PHP slutter
</script>

<!-- Gæstebog formen starter -->
<form action="guestbook.php" method="POST">

<input type="hidden" name="action" value="skriv">
<b>Navn:</b><br>
<input type="text" name="navn" style="border: 1px solid #000000" size="20"><br>
<b>Email:</b><br>
<input type="text" name="email" style="border: 1px solid #000000" size="20"><br>
<b>Hjemmeside:</b><br>
<input type="text" name="hjemmeside" value="http://" style="border: 1px solid #000000" size="20"><br>
<b>Din besked:</b><br>
<textarea rows="9" cols="29" style="border: 1px solid #000000" name="besked"></textarea><br>

<input type="submit" name="submit" value="Skriv" style="border: 1px solid #000000; background-color: #FFFFFF">
<input type="reset" name="delete" value="Tøm felter" style="border: 1px solid #000000; background-color: #FFFFFF">

</form>

<!-- Gæstebog formen slutter -->

<script language="PHP">

$hent_data = mysql_query("SELECT * FROM guestbook ORDER BY dato DESC") or die(mysql_error());
if(mysql_num_rows($hent_data)) {
$vis_antal = mysql_num_rows($hent_data);
echo("&nbsp;Der er ialt skrevet <b>$vis_antal</b> indlæg.<br>");
while($vis_data = mysql_fetch_array($hent_data)) {
</script>
<table border="0" width="100%">
    <tr>
        <td><a href="mailto:<? echo $vis_data['email']; ?>"><b><? echo $vis_data['navn']; ?></b></a> skriver den <i><? echo $vis_data['dato']; ?></i>:<br></td>
    </tr>

    <tr>
        <td><? echo $vis_data['besked']; ?><br></td>
    </tr>

    <tr>
        <td><a target="_blank" href="<? echo $vis_data['hjemmeside']; ?>"><? echo $vis_data['hjemmeside']; ?></a></td>
    </tr>
    <hr>
</table>

<script language="PHP">
}
} else {
print "Ingen beskeder i denne gæstebog!";
}
</script>

</body>

</html>
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 14:41 #22
som en ny forespørgelse?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 14:42 #23
nej, du copy/paser dette ind i din editor som jo nok er Frontpage.

Du gemmer filen som "guestbook.php"

mvh
Mads
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 14:46 #24
Jeg Copy/pasede det ind i en tom side i FP, og gemte det som "guestbook.php"
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 14:51 #25
ok nu skal du rette siden som du copy/pastet ind i frontpage således denne nu passer med din database oplysninger. Dette gør du  på følgende måde:

1. Denne linie :

mysql_connect("HOST", "BRUGER", "KODE");
mysql_select_db("DATABASE");

Skal rettes således at det passer med din databaseoplysninger:

"HOST"    skal du skrive "localhost"

"BRUGER"  skal du skrive dit brugernavn til databasen (samme som den du bruger til phpmyadmin)

"KODE"    skal du skrive din adgangskode til databasen (samme som den du bruger til phpmyadmin)

"DATABASE"  skal du skrive navnet på databasen.

Når du har gjort dette virker din gæstebog!!  ,-)

mvh
Mads
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 14:54 #26
Okay... cool... :o)
Skal de rettede stadig stå i "..." tegn?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 14:55 #27
ja du må ikke fjerne "  "

mvh
Mads
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 14:57 #28
Okay, det gjorde jeg heller ikke!
Skal jeg så bare oploade "guestbook.php" som alle de andre sider jeg har oploaded? Og så virker det?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 14:58 #29
ja prøv det og vend tilbage send mig et link til gæste bogen!!!

HUSK at siden ligger således:  http://www.dinhjemmeside.frac.dk/guestbook.php

Men send et link så jeg kan teste den også!

mvh
mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 15:00 #30
Du må også gerne lukke dine gamle spørgsmål og give folk de point de fortjener.

Jeg krydser mine finge for at det virker med din gæstebog!!!

mvh
MAds
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 15:09 #31
... det virker vidst ikke...
http://www.kj.frac.dk/guestbook.php
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 15:10 #32
Det der med point skal du lige fortælle mig hvordan jeg gør... Prøvede at give dig point før, men det virker vidst ikke for mig... :o)
Og du skal jo have!!
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 15:11 #33
når du copy/paster guestbook ind så fjern lige alt frontpage kode inden (ALT frontpage kode, intet må være på siden) alternativt så copy/paste det ind i notesblok istedet klik på "gem som"  og gem som guestbook.php

mvh
Mads
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 15:15 #34
det her: http://www.dinhjemmeside.frac.dk/guestbook.php
skal jeg lægge det som hyperlink på den "knap" jeg har på min hjemmeside hvor der står Gæstebog?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 15:17 #35
nej du skal gøre sådan i linket:

<a href="guestbook.php" target="_blank">Gæstebog</a>

mvh
Mads
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 15:21 #36
Det virker ikke for mig...
Kopierede det ovenstående og satte det ind som hyperlink...

(jeg er vidst ikke den skarpeste kniv i skuffen..... :o)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 15:22 #37
Nu kan jeg se du anvender frames til at opbygge din side i.

Hvad hedder den frame som du bliver fremvist når man klikker på et link??

mvh
mads
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 15:24 #38
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du mener?
Hvor kan jeg finde ud af det?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 15:27 #39
du har på din hjemmeside delt den op i 2 frames 1 frame til menuen og en der hvor indhold bliver vist ikke?

Havd hedder den fram hvor du viser dit indhold!?

mvh
Mads
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 15:28 #40
Ahh... "main" har jeg ka´ldt den...
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 15:28 #41
prøv at gøre følgende kopiere alt script fra "guestbook.php ind i notesblok gem det som guestbook.php og smid det op via ftp så det overskriver den gamle.

mvh
Mads
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 15:32 #42
Er gjort..

:o)
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 15:34 #43
det virker vidst stadig ikke...
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 15:38 #44
har du smidt guestbook.php op samme sted som de andre filer på din hjemmeside???

ellers ska du gøre dette  og link via koden:

<a href="guestbook.php" target="_blank">Gæstebog</a>

mvh
mads
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 15:41 #45
"guestbook.php" ligger samme sted som alle de andre filer... og linket "på knappen gæstebog" er <a href="guestbook.php" target="_blank">Gæstebog</a>

men det virker stadig ikke...
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 15:45 #46
copy/paste koden fra guestbook.php herind den vil jeg gerne se!

mvh
Mads
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 15:47 #47
Here it is:

<html>

<head>

<title>Gæstebog  dsk 1980</title>

</head>

<style type="text/css">
body, td {
    font-size: 8pt;
    font-family: Tahoma;
    color: #000000;
}
a:link {
    color: #000000;
    text-decoration: none;
}

a:visited {
    color: #000000;
    text-decoration: none;
}

a:active {
    color: #000000;
    text-decoration: none;
}

a:hover {
    color: #000000;
        font-weight: bold;
    text-decoration: none;
}

hr {
    border-top-width: 2px;
    border-top-style: dotted;
    border-top-color: #859893;

    border-bottom-width: 2px;
    border-bottom-style: dotted;
    border-bottom-color: #859893;

    border-right-width: 2px;
    border-right-style: dotted;
    border-right-color: #859893;

    border-left-width: 2px;
    border-left-style: dotted;
    border-left-color: #859893;
}
</style>

<body oncontextmenu="return false" ondragstart="return false" onselectstart="return false">

<script language="PHP">

mysql_connect("localhost", "kj", "0903842474");
mysql_select_db("guestbook");

// PHP starter
if($_POST[action] == "skriv") {

if($_POST[navn] == "") {
echo("<font color=red><b>Fejl:</b></font><br>Du mangler at skrive dit navn!");

} else {

if($_POST[email] == "") {
echo("<font color=red><b>Fejl:</b></font><br>Du mangler at skrive din email!");

} else {

if($_POST[hjemmeside] == "") {
echo("<font color=red><b>Fejl:</b></font><br>Du mangler at skrive en hjemmeside!");

} else {

if($_POST[besked] == "") {
echo("<font color=red><b>Fejl:</b></font><br>Du mangler at skrive en besked!");

} else {

if(strlen($_POST[besked]) < 10) {
echo("<font color=red><b>Fejl:</b></font><br>Det var en kort besked!");

} else {

$navn = htmlspecialchars($_POST[navn]);
$email = htmlspecialchars($_POST[email]);
$hjemmeside = htmlspecialchars($_POST[hjemmeside]);
$besked = htmlspecialchars($_POST[besked]);
$dato = date("d/m/y h:i:s");
mysql_query("INSERT INTO guestbook (navn, email, hjemmeside, besked, dato) VALUES ('$navn', '$email', '$hjemmeside', '$besked', '$dato')") or die(mysql_error());
echo("Tak for din besked <b>$navn</b>.");
}
// PHP slutter
</script>

<!-- Gæstebog formen starter -->
<form action="guestbook.php" method="POST">

<input type="hidden" name="action" value="skriv">
<b>Navn:</b><br>
<input type="text" name="navn" style="border: 1px solid #000000" size="20"><br>
<b>Email:</b><br>
<input type="text" name="email" style="border: 1px solid #000000" size="20"><br>
<b>Hjemmeside:</b><br>
<input type="text" name="hjemmeside" value="http://" style="border: 1px solid #000000" size="20"><br>
<b>Din besked:</b><br>
<textarea rows="9" cols="29" style="border: 1px solid #000000" name="besked"></textarea><br>

<input type="submit" name="submit" value="Skriv" style="border: 1px solid #000000; background-color: #FFFFFF">
<input type="reset" name="delete" value="Tøm felter" style="border: 1px solid #000000; background-color: #FFFFFF">

</form>

<!-- Gæstebog formen slutter -->

<script language="PHP">

$hent_data = mysql_query("SELECT * FROM guestbook ORDER BY dato DESC") or die(mysql_error());
if(mysql_num_rows($hent_data)) {
$vis_antal = mysql_num_rows($hent_data);
echo("&nbsp;Der er ialt skrevet <b>$vis_antal</b> indlæg.<br>");
while($vis_data = mysql_fetch_array($hent_data)) {
</script>
<table border="0" width="100%">
    <tr>
        <td><a href="mailto:<? echo $vis_data['email']; ?>"><b><? echo $vis_data['navn']; ?></b></a> skriver den <i><? echo $vis_data['dato']; ?></i>:<br></td>
    </tr>

    <tr>
        <td><? echo $vis_data['besked']; ?><br></td>
    </tr>

    <tr>
        <td><a target="_blank" href="<? echo $vis_data['hjemmeside']; ?>"><? echo $vis_data['hjemmeside']; ?></a></td>
    </tr>
    <hr>
</table>

<script language="PHP">
}
} else {
print "Ingen beskeder i denne gæstebog!";
}
</script>

</body>

</html>
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 15:53 #48
copy/paste det her ind i notesblok og kald den for "guestbook.php":

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN""http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

<head>

<title>Gæstebog  dsk 1980</title>

</head>

<style type="text/css">
body, td {
    font-size: 8pt;
    font-family: Tahoma;
    color: #000000;
}
a:link {
    color: #000000;
    text-decoration: none;
}

a:visited {
    color: #000000;
    text-decoration: none;
}

a:active {
    color: #000000;
    text-decoration: none;
}

a:hover {
    color: #000000;
        font-weight: bold;
    text-decoration: none;
}

hr {
    border-top-width: 2px;
    border-top-style: dotted;
    border-top-color: #859893;

    border-bottom-width: 2px;
    border-bottom-style: dotted;
    border-bottom-color: #859893;

    border-right-width: 2px;
    border-right-style: dotted;
    border-right-color: #859893;

    border-left-width: 2px;
    border-left-style: dotted;
    border-left-color: #859893;
}
</style>

<body oncontextmenu="return false" ondragstart="return false" onselectstart="return false">

<script language="PHP">

mysql_connect("localhost", "kj", "0903842474");
mysql_select_db("guestbook");

// PHP starter
if($_POST[action] == "skriv") {

if($_POST[navn] == "") {
echo("<font color=red><b>Fejl:</b></font><br>Du mangler at skrive dit navn!");

} else {

if($_POST[email] == "") {
echo("<font color=red><b>Fejl:</b></font><br>Du mangler at skrive din email!");

} else {

if($_POST[hjemmeside] == "") {
echo("<font color=red><b>Fejl:</b></font><br>Du mangler at skrive en hjemmeside!");

} else {

if($_POST[besked] == "") {
echo("<font color=red><b>Fejl:</b></font><br>Du mangler at skrive en besked!");

} else {

if(strlen($_POST[besked]) < 10) {
echo("<font color=red><b>Fejl:</b></font><br>Det var en kort besked!");

} else {

$navn = htmlspecialchars($_POST[navn]);
$email = htmlspecialchars($_POST[email]);
$hjemmeside = htmlspecialchars($_POST[hjemmeside]);
$besked = htmlspecialchars($_POST[besked]);
$dato = date("d/m/y h:i:s");
mysql_query("INSERT INTO guestbook (navn, email, hjemmeside, besked, dato) VALUES ('$navn', '$email', '$hjemmeside', '$besked', '$dato')") or die(mysql_error());
echo("Tak for din besked <b>$navn</b>.");
}
// PHP slutter
</script>

<!-- Gæstebog formen starter -->
<form action="guestbook.php" method="POST">

<input type="hidden" name="action" value="skriv">
<b>Navn:</b><br>
<input type="text" name="navn" style="border: 1px solid #000000" size="20"><br>
<b>Email:</b><br>
<input type="text" name="email" style="border: 1px solid #000000" size="20"><br>
<b>Hjemmeside:</b><br>
<input type="text" name="hjemmeside" value="http://" style="border: 1px solid #000000" size="20"><br>
<b>Din besked:</b><br>
<textarea rows="9" cols="29" style="border: 1px solid #000000" name="besked"></textarea><br>

<input type="submit" name="submit" value="Skriv" style="border: 1px solid #000000; background-color: #FFFFFF">
<input type="reset" name="delete" value="Tøm felter" style="border: 1px solid #000000; background-color: #FFFFFF">

</form>

<!-- Gæstebog formen slutter -->

<script language="PHP">

$hent_data = mysql_query("SELECT * FROM guestbook ORDER BY dato DESC") or die(mysql_error());
if(mysql_num_rows($hent_data)) {
$vis_antal = mysql_num_rows($hent_data);
echo("&nbsp;Der er ialt skrevet <b>$vis_antal</b> indlæg.<br>");
while($vis_data = mysql_fetch_array($hent_data)) {
</script>
<table border="0" width="100%">
    <tr>
        <td><a href="mailto:<? echo $vis_data['email']; ?>"><b><? echo $vis_data['navn']; ?></b></a> skriver den <i><? echo $vis_data['dato']; ?></i>:<br></td>
    </tr>

    <tr>
        <td><? echo $vis_data['besked']; ?><br></td>
    </tr>

    <tr>
        <td><a target="_blank" href="<? echo $vis_data['hjemmeside']; ?>"><? echo $vis_data['hjemmeside']; ?></a></td>
    </tr>
    <hr>
</table>

<script language="PHP">
}
} else {
print "Ingen beskeder i denne gæstebog!";
}
</script>

</body>

</html>
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 16:00 #49
Done... går ud fra at jeg skal oploade den igen og overskrive den anden...
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 16:08 #50
det virker stadig ikke.... jeg forstår ikke hvad jeg gør galt...
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 16:10 #51
du smider filen "guestbook.php" ind et forkert sted på serveren eller du har ikke navngivet den guestbook.php    prøv at tjekke dette.

mvh
Mads
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 16:13 #52
den skal da ikke ligge under "img" vel?
den ligger nu under "Parent Folder"...
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 16:16 #53
hvor ligger alle dine andre HTM filer? for der skal guestbook.php også ligge.

Endvidere er jeg bange for at du nu har en fil der hedder guestbook.php.txt fordi du ikke har navngivet den korrekt.......gider du lige undersøge dette??

mvh
mads
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 16:20 #54
Alle de andre filer som jeg har oploaded, altså sider med tekst (som f.eks. forsiden) ligger i "Parent Folder"
Og der ligger den guestbook.php.txt også..... Havde ikke set den også hed txt... skal jeg bare slette txt og oploade den igen?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 16:24 #55
ja du skal da slette ".txt" der skal KUN og KUN!! stå guestbook.php      ikke andet!

Nu tror jeg det virker så!

mvh
Mads
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 16:28 #56
... Det virker stadig ikke. Jeg ændrede filen og mit ftp skrev: File successfully renamed or moved

Måske vi bare skulle stoppe nu, jeg forstår altså godt hvis du er ved at få grå hår af det her... :o)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 16:30 #57
det virker da nu!!!! din gæstebog er da på siden!!!

mvh
mads
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 16:32 #58
Ahh... cool... :o)
Hvordan får jeg så lige min egen knap "Gæstebog" til at smidde folk derover hvor gæstebogen er?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 16:37 #59
nej for der er en fejl i din gæstebog du har ikke valgt den database som den skal gemme brugerens indtastninger i!!!

Databasen hedder nemlig ikke "guestbook" sådan som du har skevet, den må hedde noget andet!

mvh
Mads
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 16:41 #60
Tror ftp har døbt den "kj" så skal jeg vel ændre det i det der engang hed "DATABASE" som jeg kaldte "guestbook"?

Er jeg på rette spor?
Skal det rettes andre steder?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 16:43 #61
Prøv at vent lidt jeg tjekker for dig!!

mvh
Mads
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 16:44 #62
okay, jeg venter med at ændre noget!
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 16:45 #63
hej igen

din database hedder kj,

du skal derfor ændre sådan:

mysql_connect("localhost", "kj", "0903842474");
mysql_select_db("kj");

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 16:47 #64
PS! ret det til og ændre dit password for sådan som det ser ud nu kan enhver med lidt forstand på PHPmyAdmin gå ind i din database.

Ændre dit password og ret det til i guestbook.php også!

Men test lige først med de gamle indstillinger så vi kan se om gæstebogen fungerer!!

mvh
mads
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 16:47 #65
Det er ændret, og jeg har oploaded siden igen.
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 16:52 #66
virker det? Jeg synes det ser ud som før nemlig..
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 16:55 #67
Nej vi 2 sætter en anden gæstebog op. Jeg finder et script som jeg så guider dig igennem?  er det ok?

mvh
mads
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 16:57 #68
Ja, det er helt okay!
Men skal vi så ikke gøre det i morgen?
Synes godt nok jeg er tung i hovedet... :o)

Så kan du også lige få en guide-pause, og jeg kan få hvilet øjnene!! :o)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 16:59 #69
ok Lad os kigge på det imorgen så!

Forsætter vi herinde??

mvh
mads
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 17:00 #70
Ja, eller vi kunne gøre det over msn? Det er måske nemmere?!
Hvis du sender mig en lille mail på hwickmann@hotmail.com med din msn id, så kan vi gøre det derover i morgen?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 17:02 #71
ja gør jeg!

mvh
Mads
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. juli 2005 - 17:04 #72
Det er en aftale! :o)

mvh.
dsk (Heidi)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 17:32 #73
Det er helt ok Heidi,

Jeg har tilføjet dig messenger således vi kan gøre det derfra!

PS! husk lige din "gamle" spørgsmål også, de skal gerne lukkes!

mvh
Mads