Avatar billede plusl Nybegynder
19. juli 2005 - 12:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Fjernelse af Norton Internet Security

Hej, hvis jeg har lagt emnet et HELT forkert sted, må i meget undskylde, men jeg har bare virkelig brug for hjælp, da jeg er gået død.

Da vi fik vores computer, var der installeret noget Norton anti virus. og det har fra starten af ikke været andet end problemer.

Sagen er, at jeg gerne vil have det fjernet fra pc'en, men jeg kan ikke.

Programmet ligger ikke under "tilføj/fjern programmer" og når man går ind i mappen med Norton i stifinderen, er der ikke noget der hedder "uninstall". Så derfor er problemet nu uden for min "rækkevidde".

Jeg blev foreslået at kigge på en side der hed www.jkedata.dk, og der fandt jeg et program der hed "regcleaner" som skulle løse mit problem. Nu er det bare sådan at når jeg trykker på programmet sker der ingenting, selvom jeg kan se det kører under "processer".

Så kort sagt er mit spørgsmål, hvordan fjerner man Norton Internet Security fra sin pc?

Håber der er nogen der kan svare, for jeg orker ikke at skulle ringe ind til dem.
Avatar billede mugs Novice
19. juli 2005 - 13:00 #1
Benytter selv Norton og har gjort det i flere år helt uden problemer. Hvilke problemer skaber Norton for dig?

Når du benytter regcleaner burde det også være muligt at fjerne programmet når du benytter Regcleaner's afinstallationemenu. Jeg skal lige hjem og se min Norton Manual og undersøge om der er en vejledning til at afinstallere.
Avatar billede mugs Novice
19. juli 2005 - 13:04 #2
Avatar billede plusl Nybegynder
19. juli 2005 - 13:13 #4
Mugs, det er bare selve programmet jeg ikke er vild med, og så alle de popups der kommer. Jeg kan ikke finde ud af at slå dem fra.
Og så er det for dyrt for et virusprogram der ikke er bedre end de andre.
Men jeg kan slet ikke få startet Regcleaner op?

Mugs (igen) du linket til et søgeresultat uden resultater:)

Catbody, min er version 2004, glemte jeg vist at skrive:)
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. juli 2005 - 13:14 #5
Hvis du har cd'en med NAV, så kan du fjerne det med den.

Du nævner NAV et sted, og NIS et andet, Hvilket program er det det drejer sig om ?
Avatar billede plusl Nybegynder
19. juli 2005 - 13:25 #6
Jeg har NIV, men NAV er vist indbygget i det, har også noget "auto protect".

Har ingen cd med det, det lå bare på pc'en da vi købte det.
Avatar billede plusl Nybegynder
19. juli 2005 - 13:25 #7
Ups, jeg mener self NIS
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. juli 2005 - 13:38 #9
A'propos, pop-up's. Hvis den kommer med pop-up, er det fordi du har bedet om det, og kriterierne derfor er opfyldt.

Har du f.eks åbnet porte i firewall på din router, og du ikke har sat NIS op til at håndtere disse porte(knyttet til et program), så tror NIS, at det er en indtrængen, og giver dig besked. Det skal den faktisk gøre, og gør det utrolig godt.
Avatar billede plusl Nybegynder
19. juli 2005 - 13:47 #10
Dragonknight, du har løst mit spg med det program. Hvordan giver man dig så point?:)
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. juli 2005 - 13:52 #11
Jeg lægger et svar, som du så accepterer  ;-)
Avatar billede plusl Nybegynder
19. juli 2005 - 13:53 #12
Tak for hjælpen, det var dejligt at få styr på problemet:)
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. juli 2005 - 13:56 #13
Velbekomme  :-), og tak.