Avatar billede oven06 Nybegynder
19. juli 2005 - 11:07 Der er 2 kommentarer

Udtrække mail adresse fra database og sende mail

Hej

Jeg har en tilmeldingsformular, som bl.a modtager en indtastede mail adresse i en access database.
Vi er så i den situation at der skal sendes mail til disse mail adresser.

Da antallet kan variere fra 10-500 adresser, ville det i nogle tilfælde være langsommeligt at indtaste dem manuelt. Er der en metode hvorpå man via f.eks en kanp kan sende en mail til alle?

Gerne i asp.
Avatar billede busschou Praktikant
19. juli 2005 - 11:19 #1
Hvilken komponent vil du benytte/kan du benytte?
Hvis du bruger JMail så findes der jo en metode "AddRecipient"
Så er det blot at lave en løkke og kalde den med hver adresse
ala
--
set msg = Server.CreateOBject( "JMail.Message" )
//al mulig anden jmail kode
set rs = conn.execute("select * from din_tabel")
do while not rs.eof
  msg.AddRecipient rs("email")
  rs.movenext
loop
//al mulig anden jmail kode
Avatar billede busschou Praktikant
19. juli 2005 - 11:21 #2
hvis du ikke kender jmail så er der et eksempel her
http://www.dimac.net/Products/w3JMail/Version43/Examples/Simple.htm
og masser af andre steder hvis du googler lidt ;o)

Du kan jo så i øvrigt snildt lave det sådan at hvis man vælger en checkbox eller lign i en form, så kan dit script tjekke om denne er sat, og hvis den er så laver den løkken og hvis ikke den er, så sender den kun til de manuelt indtastede