Avatar billede javastart Nybegynder
18. juli 2005 - 22:36 Der er 5 kommentarer

Script melder fejl i 3Ds 6!

Hey, hvorfor siger den:
-- Unable to convert true or type: integer

i dette:

NF = NewRolloutFloater "HH max 2,2" 200 280 20 120
global camCreated = false
global lightValue = 20
global simpleLightValue = 255
global lightShadowMap = 125
global lightShadowColor = (color 10 10 10)
global lightCreated = false
global simpleLightCreated = false

Rollout createRoll "HH rummet"
(
        button wallButton "Tilføj vægge" toolTip:"Fire vægge der danner et standard HH rum" width:125
        button camButton "Tilføj camera" toolTip:"Et kamera der er sat i HH perspektiv" width:125
        group "Belysning"
        (
        button lightPButton "Tilføj lys" toolTip:"Meget simpel belysning" width:125
        button light2Button "Tilføj adv. lys" toolTip:"en blødere belysning med skygger" width:125
        )

    on wallButton pressed do
    (
        bx1     = chamferBox name:"floor01" pos:[0,0,0] length:220 width:220 height:2 fillet:0.1 mapcoords:true color:[0,0,0] \
            lengthsegs:1 widthsegs:1 heightsegs:1 filletsegs:2 \
        sleep
        bx2     = chamferBox name:"wall01" pos:[100,0,0] length:220 width:2 height:150 fillet:0.1 mapcoords:true \
            lengthsegs:1 widthsegs:1 heightsegs:1 filletsegs:2 \
        bx3     = chamferBox name:"wall02" pos:[-100,0,0] length:220 width:2 height:150 fillet:0.1 mapcoords:true \
            lengthsegs:1 widthsegs:1 heightsegs:1 filletsegs:2 \
        bx4     = chamferBox name:"wall03" pos:[0,100,0] length:2 width:220 height:150 fillet:0.1 mapcoords:true \
            lengthsegs:1 widthsegs:1 heightsegs:1 filletsegs:2 \
        bx5     = chamferBox name:"wall04" pos:[0,-100,0] length:2 width:220 height:150 fillet:0.1 mapcoords:true \
            lengthsegs:1 widthsegs:1 heightsegs:1 filletsegs:2 \
        print "HH walls created"
    )
    on camButton pressed do
    (
        renderHeight = 374
        renderWidth = 408
        acm = freecamera name:"HHcamera01" pos:[0,0,300]
        print "HH camera created"
        acm.rotation.x=0.1
        max vpt camera
        max safeframe toggle
        print "HH camera activated"
        camCreated = true
    )
        on lightPButton pressed do
    (
        if simpleLightCreated==false do (
            omL = omniLight name:"HH omni01" pos:[0,0,100] value:simpleLightValue
            simpleLightCreated = true
        )
        if lightCreated do
        (
        delete omL01
        delete omL02
        delete omL03
        delete omL04
        delete omL05
        delete omL06
        delete omL07
        delete omL08
        delete omL09
        delete omL10
        delete omL11
        delete omL12
        delete omL13
        lightCreated = false
        )
    on light2Button pressed do
    (
        if lightCreated==false do
        (
        omL01 = omniLight name:"HH omni01" pos:[75,75,100]      castShadows:true mapSize:lightShadowMap value:lightValue shadowColor:lightShadowColor
        omL02 = omniLight name:"HH omni02" pos:[-75,75,100]     castShadows:true mapSize:lightShadowMap value:lightValue shadowColor:lightShadowColor
        omL03 = omniLight name:"HH omni03" pos:[75,-75,100]     castShadows:true mapSize:lightShadowMap value:lightValue shadowColor:lightShadowColor
        omL04 = omniLight name:"HH omni04" pos:[-75,-75,100]     castShadows:true mapSize:lightShadowMap value:lightValue shadowColor:lightShadowColor
        omL05 = omniLight name:"HH omni05" pos:[33,33,100]      castShadows:true mapSize:lightShadowMap value:lightValue shadowColor:lightShadowColor
        omL06 = omniLight name:"HH omni06" pos:[-33,33,100]        castShadows:true mapSize:lightShadowMap value:lightValue shadowColor:lightShadowColor
        omL07 = omniLight name:"HH omni07" pos:[33,-33,100]        castShadows:true mapSize:lightShadowMap value:lightValue shadowColor:lightShadowColor
        omL08 = omniLight name:"HH omni08" pos:[-33,-33,100]    castShadows:true mapSize:lightShadowMap value:lightValue shadowColor:lightShadowColor
        omL09 = omniLight name:"HH omni09" pos:[75,0,100]         castShadows:true mapSize:lightShadowMap value:lightValue shadowColor:lightShadowColor
        omL10 = omniLight name:"HH omni10" pos:[0,75,100]         castShadows:true mapSize:lightShadowMap value:lightValue shadowColor:lightShadowColor
        omL11 = omniLight name:"HH omni11" pos:[-75,0,100]         castShadows:true mapSize:lightShadowMap value:lightValue shadowColor:lightShadowColor
        omL12 = omniLight name:"HH omni12" pos:[0,-75,100]         castShadows:true mapSize:lightShadowMap value:lightValue shadowColor:lightShadowColor
        omL13 = omniLight name:"HH omni13" pos:[0,0,100]         castShadows:true mapSize:lightShadowMap value:lightValue shadowColor:lightShadowColor
        lightCreated = true
        )
        if simpleLightCreated do
        (
        delete omL
        simpleLightCreated = false
        )

Rollout bonusRoll "Egenskaber"
(
    slider camSlider "Zoom" range:[250,350,300] type:#float tricks:50 orient:#horizontal
    slider lightSlider "Lys styrke (kun adv. lys)" range:[10,30,20] type:#float tricks:20 orient:#horizontal
    button sfButton "Fjern/tilføj ramme" width:125
    on sfButton pressed do
    (
        max safeframe toggle

    )
    on camSlider changed val do
    (
        if camCreated do acm.position.z=camSlider.value

    )
    on lightSlider changed val do
    (
        if lightCreated do
        (
        omL01.value = lightSlider.value
        omL02.value = lightSlider.value
        omL03.value = lightSlider.value
        omL04.value = lightSlider.value
        omL05.value = lightSlider.value
        omL06.value = lightSlider.value
        omL07.value = lightSlider.value
        omL08.value = lightSlider.value
        omL09.value = lightSlider.value
        omL10.value = lightSlider.value
        omL11.value = lightSlider.value
        omL12.value = lightSlider.value
        omL13.value = lightSlider.value
        lightValue = lightSlider.value
        )
Rollout jeppeRoll "Om HH max"
(
button hm1 "hm1"
button hm2 "hm2"
edittext numse "her:" text:"hæ hæ"
)

rollout params "Rendering"

(
    Bitmap WPreview Width:138 Height:124 pos:[17, 14]
    checkbox shad "Shadows" pos:[14, 150] checked:false
    Spinner StillF "Frame" type:#integer range:[animationRange.start, animationRange.end, 0] pos:[85, 150] fieldwidth:30
    Button SFrame "Preview" width:125
    button qrButton "Lav billede" tooltip:"Laver et billede i HHs størelse" width:125

    on SFrame pressed do
    (
        bm = render frame:StillF.value outputwidth:138 outputheight:124 vfb:off \
        shadows:shad.checked\
        WPreview.bitmap = bm
    )
    on qrButton pressed do
    (
        renderHeight = 374
        renderWidth = 408
        max quick render
    )

addRollout createRoll NF rolledUp:false
addRollout bonusRoll NF rolledUp:true
addRollout params NF rolledUp:true
--addRollout jeppeRoll NF rolledUp:true

print "test"
Avatar billede osborne Nybegynder
23. juli 2005 - 00:58 #1
Jeg tror at det er fordi du har skrevet mapcoords:true istedet for mapcoords:1 (sådan er det ihvertfald i Max 7). Her et udsnit fra maxscript dokumentationen om mapcoords:

<ChamferBox>.mapCoords Integer default: 1
1- enable mapping coordinates, 0 - disable mapping coordinates.

Er det forresten med vilje at du har du en sleep i koden? Den har jeg fjernet. Og der var også en række line-continuation tegn (dvs. \) for enden af de linier som danner dine vægge. Dem har jeg også fjenet. Her mit forslag til en lille omskrivning af en del af din kode (kan se at der stadig er en lille bug med en delete af dine lys .. sig til hvis du ikke kan lokalisere hvad det skyldes så skal jeg tage et kig på det også). Her koden:

NF = NewRolloutFloater "HH max 2,2" 200 280 20 120
global camCreated = false
global lightValue = 20
global simpleLightValue = 255
global lightShadowMap = 125
global lightShadowColor = (color 10 10 10)
global lightCreated = false
global simpleLightCreated = false

Rollout createRoll "HH rummet"
(
        button wallButton "Tilføj vægge" toolTip:"Fire vægge der danner et standard HH rum" width:125
        button camButton "Tilføj camera" toolTip:"Et kamera der er sat i HH perspektiv" width:125
        group "Belysning"
        (
        button lightPButton "Tilføj lys" toolTip:"Meget simpel belysning" width:125
        button light2Button "Tilføj adv. lys" toolTip:"en blødere belysning med skygger" width:125
        )

    on wallButton pressed do
    (
        bx1 = chamferBox name:"floor01" pos:[0,0,0] length:220 width:220 height:2 fillet:0.1 mapcoords:1 \
            color:[0,0,0] lengthsegs:1 widthsegs:1 heightsegs:1 filletsegs:2
        bx2    = chamferBox name:"wall01" pos:[100,0,0] length:220 width:2 height:150 fillet:0.1 mapcoords:1 \
            lengthsegs:1 widthsegs:1 heightsegs:1 filletsegs:2
        bx3    = chamferBox name:"wall02" pos:[-100,0,0] length:220 width:2 height:150 fillet:0.1 mapcoords:1 \
            lengthsegs:1 widthsegs:1 heightsegs:1 filletsegs:2
        bx4    = chamferBox name:"wall03" pos:[0,100,0] length:2 width:220 height:150 fillet:0.1 mapcoords:1 \
            lengthsegs:1 widthsegs:1 heightsegs:1 filletsegs:2
        bx5    = chamferBox name:"wall04" pos:[0,-100,0] length:2 width:220 height:150 fillet:0.1 mapcoords:1 \
            lengthsegs:1 widthsegs:1 heightsegs:1 filletsegs:2
        print "HH walls created"
    )
    on camButton pressed do
    (
        renderHeight = 374
        renderWidth = 408
        acm = freecamera name:"HHcamera01" pos:[0,0,300]
        print "HH camera created"
        acm.rotation.x=0.1
        max vpt camera
        max safeframe toggle
        print "HH camera activated"
        camCreated = true
    )
        on lightPButton pressed do
    (
        if simpleLightCreated==false do (
            omL = omniLight name:"HH omni01" pos:[0,0,100] value:simpleLightValue
            simpleLightCreated = true
        )
        if lightCreated do
        (
        delete omL01
        delete omL02
        delete omL03
        delete omL04
        delete omL05
        delete omL06
        delete omL07
        delete omL08
        delete omL09
        delete omL10
        delete omL11
        delete omL12
        delete omL13
        lightCreated = false
        )
    on light2Button pressed do
    (
        if lightCreated==false do
        (
        omL01 = omniLight name:"HH omni01" pos:[75,75,100]      castShadows:true mapSize:lightShadowMap value:lightValue shadowColor:lightShadowColor
        omL02 = omniLight name:"HH omni02" pos:[-75,75,100]    castShadows:true mapSize:lightShadowMap value:lightValue shadowColor:lightShadowColor
        omL03 = omniLight name:"HH omni03" pos:[75,-75,100]    castShadows:true mapSize:lightShadowMap value:lightValue shadowColor:lightShadowColor
        omL04 = omniLight name:"HH omni04" pos:[-75,-75,100]    castShadows:true mapSize:lightShadowMap value:lightValue shadowColor:lightShadowColor
        omL05 = omniLight name:"HH omni05" pos:[33,33,100]      castShadows:true mapSize:lightShadowMap value:lightValue shadowColor:lightShadowColor
        omL06 = omniLight name:"HH omni06" pos:[-33,33,100]        castShadows:true mapSize:lightShadowMap value:lightValue shadowColor:lightShadowColor
        omL07 = omniLight name:"HH omni07" pos:[33,-33,100]        castShadows:true mapSize:lightShadowMap value:lightValue shadowColor:lightShadowColor
        omL08 = omniLight name:"HH omni08" pos:[-33,-33,100]    castShadows:true mapSize:lightShadowMap value:lightValue shadowColor:lightShadowColor
        omL09 = omniLight name:"HH omni09" pos:[75,0,100]        castShadows:true mapSize:lightShadowMap value:lightValue shadowColor:lightShadowColor
        omL10 = omniLight name:"HH omni10" pos:[0,75,100]        castShadows:true mapSize:lightShadowMap value:lightValue shadowColor:lightShadowColor
        omL11 = omniLight name:"HH omni11" pos:[-75,0,100]        castShadows:true mapSize:lightShadowMap value:lightValue shadowColor:lightShadowColor
        omL12 = omniLight name:"HH omni12" pos:[0,-75,100]        castShadows:true mapSize:lightShadowMap value:lightValue shadowColor:lightShadowColor
        omL13 = omniLight name:"HH omni13" pos:[0,0,100]        castShadows:true mapSize:lightShadowMap value:lightValue shadowColor:lightShadowColor
        lightCreated = true
        )
        if simpleLightCreated do
        (
        delete omL
        simpleLightCreated = false
        )

Rollout bonusRoll "Egenskaber"
(
    slider camSlider "Zoom" range:[250,350,300] type:#float tricks:50 orient:#horizontal
    slider lightSlider "Lys styrke (kun adv. lys)" range:[10,30,20] type:#float tricks:20 orient:#horizontal
    button sfButton "Fjern/tilføj ramme" width:125
    on sfButton pressed do
    (
        max safeframe toggle

    )
    on camSlider changed val do
    (
        if camCreated do acm.position.z=camSlider.value

    )
    on lightSlider changed val do
    (
        if lightCreated do
        (
        omL01.value = lightSlider.value
        omL02.value = lightSlider.value
        omL03.value = lightSlider.value
        omL04.value = lightSlider.value
        omL05.value = lightSlider.value
        omL06.value = lightSlider.value
        omL07.value = lightSlider.value
        omL08.value = lightSlider.value
        omL09.value = lightSlider.value
        omL10.value = lightSlider.value
        omL11.value = lightSlider.value
        omL12.value = lightSlider.value
        omL13.value = lightSlider.value
        lightValue = lightSlider.value
        )
Rollout jeppeRoll "Om HH max"
(
button hm1 "hm1"
button hm2 "hm2"
edittext numse "her:" text:"hæ hæ"
)

rollout params "Rendering"

(
    Bitmap WPreview Width:138 Height:124 pos:[17, 14]
    checkbox shad "Shadows" pos:[14, 150] checked:false
    Spinner StillF "Frame" type:#integer range:[animationRange.start, animationRange.end, 0] pos:[85, 150] fieldwidth:30
    Button SFrame "Preview" width:125
    button qrButton "Lav billede" tooltip:"Laver et billede i HHs størelse" width:125

    on SFrame pressed do
    (
        bm = render frame:StillF.value outputwidth:138 outputheight:124 vfb:off \
        shadows:shad.checked\
        WPreview.bitmap = bm
    )
    on qrButton pressed do
    (
        renderHeight = 374
        renderWidth = 408
        max quick render
    )

addRollout createRoll NF rolledUp:false
addRollout bonusRoll NF rolledUp:true
addRollout params NF rolledUp:true
--addRollout jeppeRoll NF rolledUp:true

print "test"
Avatar billede osborne Nybegynder
23. juli 2005 - 01:13 #2
PS. Jeg fik ikke set på de andre roolouts, men jeg kan se at det er et par dage siden du postede dette spørgsmål så kan være du allrede har scriptet kørende.
Avatar billede osborne Nybegynder
06. august 2005 - 19:15 #3
Kom du lidt længere med dit script?
Avatar billede osborne Nybegynder
09. oktober 2005 - 01:34 #4
.. ?
Avatar billede osborne Nybegynder
22. oktober 2005 - 01:11 #5
Kom du videre med scriptingen ?