Avatar billede snyde Nybegynder
18. juli 2005 - 21:22 Der er 2 kommentarer

UserBean i asp.NET, hvordan implementeres den.

Hej Eksperter,

Jeg har en kontainer klasse, der indeholder oplysninger om hver bruger der er logget ind min web applikation.

Hvordan implementeres sådan en i asp.net. Jeg tænkte på at benytte singelton pattern, men den variasion at den private instans gemmes i en sessions variabel, singel ton klassen.

Andre forslag?
Avatar billede snyde Nybegynder
18. juli 2005 - 22:55 #1
Man ødelægger selvfølgelig indkapslingen i singelton klassen, da alle klienter vil kunne tilgå den session variabel, hvor singelton referanchen ligger i.
Avatar billede fey.dk Nybegynder
06. oktober 2005 - 23:06 #2
"alle klienter vil kunne tilgå den session variabel"

Nej, det vil de så ikke kunne eftersom det netop er en session variabel. Jeg forstår ikke helt spørgsmålet, for en korrekt udført Singleton vil jo netop ligge som én eneste instans i memory på tværs af applikationen - uden at man skal til at blande session eller andet snavs ind i det. Hvis du ikke ønsker dette, men i stedet vil have en instans til hver eneste session, er det ikke Singleton pattern'et du skal kigge på. Så er det nærmere blot en instans af et helt "almindeligt" objekt så at sige.