Avatar billede 44fire44 Nybegynder
17. juli 2005 - 23:19 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

PHP på Apache virker ikke (The specified module could not be fou)

Hej Eksperter

Jeg har nu installeret Apache2 på min Win 2003 server - uden problemer - den virker fint med localhost osv.

Men når jeg så skal installere PHP er der problemer - jeg har rettet extension og doc root i php.ini (og kopiret den ind i C:\Windows\ - og php4ts.dll er kopieret ind i C:\Windows\system )

Apache er installeret her: C:\Apache_server\Apache2\
PHP er installeret her: C:\Apache_server\Apache2\php\

i httpd.conf er der tilføjet:

LoadModule php4_module C:/Apache_server/Apache2/php/sapi/php4apache.dll
AddType application/x-httpd-php .php

- Men når jeg så gemmer httpd.conf, så får jeg denne fejl:

Syntex error on line 955 of C:/Apache_server/Apache2/conf/httpd.conf:
Cannot load C:/Apache_server/Apache2/php/sapi/php4apache.dll into server: The specified module could not be found.
for neden, og
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
17. juli 2005 - 23:20 #1
for neden, og skal bare slettes :D
Avatar billede ksoren Nybegynder
17. juli 2005 - 23:37 #2
Sørg for at php4ts.dll ligger et sted for apache kan finde den. Læg den evt i system32
Avatar billede sukos Juniormester
18. juli 2005 - 08:05 #3
Og det er php4apache2.dll du skal bruge!

php4ts.dll plejer jeg blot at lægge i windir
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
18. juli 2005 - 15:18 #4
Genialt - det tænkte jeg jo ikke over i aftes, sukos :D (ksoren: filen var kopiret ind begge stedet = helgardering :D)

sukos, nu ved jeg du tilfældigvid at du er rigtig gos til Apacheservere

- du kunne vel ikke lige hjælpe mig med at installere MySQL + PHPmyadmin på også?
Avatar billede sukos Juniormester
18. juli 2005 - 20:46 #5
well, 4.1.* er lidt mere avanceret end tidligere! :O)
Men du kan sagtens vælge default hele vejen, og så vil mysql køre hver gang du starter comp'en.

Eneste jeg p.t. vil sige du skal ændre i PHPMyadmin, er i filen config.inc.php
$cfg['PmaAbsoluteUri']

Sæt den til:

$cfg['PmaAbsoluteUri'] = (!empty($HTTPS) ? 'https' : 'http') . '://' . $_SERVER['SERVER_NAME'] . (!empty($_SERVER['SERVER_PORT']) ? ':' . $_SERVER['SERVER_PORT'] : '') . substr($_SERVER['SCRIPT_NAME'], 0, strrpos($_SERVER['SCRIPT_NAME'], '/')+1);

så er det lige meget hvor i dirs phpmyadmin ligger, eller hvilket domænenavn der bruges.
Selvf. er det jo så det med forskellige brugere til forskellige DB's, men det skal du vel ikke bruge?
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
18. juli 2005 - 22:26 #6
joe ;) - men hvordan installerer jeg?

start fra at downloade filen, osv :D

(btw. fik du nogensinde min email ang. "adminsystem" til det script du ordende for mig?)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
19. juli 2005 - 22:27 #7
Jeg har hentet hhv. "mysql-4.1.12a-win32.zip" og "phpMyAdmin-2.6.3-pl1.zip"

- hvad skal jeg gøre med disse to filer?
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
20. juli 2005 - 00:28 #8
okay.. - nu har jeg installeret begge pakker, og ændret det som du beskrev - men nu får jeg denne fejl:

http://www.get-ready.dk/phpmyadmin/index.php
Avatar billede sukos Juniormester
20. juli 2005 - 20:03 #9
Nu har jeg tre gange prøvet at følge dit link, og der er ikke hul igennem!
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
01. august 2005 - 14:42 #10
hvad med nu?
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
01. august 2005 - 14:43 #11
(sry for den lange ventetid!)

men der står bare: "#2003 - Serveren svarer ikke "

hvad er forkert?
Avatar billede sukos Juniormester
06. august 2005 - 07:13 #12
Kører Mysql?
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
18. august 2005 - 17:58 #13
Det går jeg da ud fra.. - Hvordan tjecker jeg det?
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
27. januar 2006 - 10:09 #14
Droppede min egen server, og fik et webhotel ;)