class MinEventAfsender : public DispatcherInterface { void setupEvents() { cout << "her tilføjes events" << endl; } };
Jeg ville gerne tvinge MinEventAfsender til at implementerer metoden setupEvents som skal køres "automatisk" når objektetet bliver instanceret. Kan dette ikke lade sig gøre på en eller anden måde så jeg stadig kan indkapsle setupEvents i macro kommandoer?
det er vel ikke så ulogisk at du ikke kan - super klassens constructor kører inden sub klassens konstructor, så det vil jo være noget suspekt at kalde en metode implementeret i sub klassen
Jeg vil gerne kunne spare nogen linier på opsætningen af event interfacet på klasser og derfor ville jeg bruge macroer... Jeg ville så gerne inkapsle setupEvents imellem DECLARE_EVENTS og END_DECLARE_EVENTS ... men jeg vil stadig gerne slippe for at skulle køre "ny.setupEvents();" i ctor eller eller eller ved anden initialisering.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.