Avatar billede gusse Nybegynder
17. juli 2005 - 16:19 Der er 4 kommentarer

underligt problem

har et lille sjovt problem  ! nogle som evt har en løsning på dette..

håber i forstår det er en smule kryptisk..

begin
  datamodule.(her forsøger jeg så med code completion (ctrl-space), men det fungere ikke)
end;
når jeg så prøver at kompilere får jeg en fejl, hvilket en fair nok da der jo er en fejl, men den siger at fejlen er 3 linier længere oppe..

                                                                                                            (fejl her, cursor stiller sig her midt i ingenmandsland.., )

begin
  datamodule.
end;
Avatar billede martinlind Nybegynder
17. juli 2005 - 16:51 #1
Fjern alle dine 3-part skod comp. så virker code completion sikkert fint

Var det ikke C# du var begyndt at kode i
Avatar billede gusse Nybegynder
17. juli 2005 - 18:18 #2
øhh jo da, men nu er det i delphi jeg har dette problem ;)
Avatar billede martinlind Nybegynder
17. juli 2005 - 20:32 #3
Nå !

Code completion, virker ved at delphi compileren compilerer din kode indtil der hvor du står, så du må ha en eller anden fejl før der hvor du for en error, sandsynligvis er det en unit du ikke har source til, så kan den godt fucke op, du ka jo prøve med debug DCU's slået til.
Avatar billede thorin_deathrage Nybegynder
25. september 2005 - 12:19 #4
hvis pas-filen er veldig lang så begynner compileren å vise feil linjetall på error (gjør den ihvertfall hos meg). har ikke funnet noen måte å fikse dette på... :(

og det er ganske logisk at du får feil når du har skrevet en halvferdig linje med kode (datamodule.) der har du jo bare idenifier-en og "member-of-operatoren" (.) så jeg anntar at du får erroret:
"Identifyer expected but 'END' found"
den linjen er rett og slett ikke til noe enda..
hvis datamodule er en funksjon skal du bruke ; for å ende