Avatar billede kongfjong Nybegynder
16. juli 2005 - 22:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af PHP på lokal maskine.

Hej jeg har installeret PHP version 5.0.4 på min lokale maskine. Derudover har jeg installeret MySQL version 4.1.7 samt Apacha v. 2.0.

Så installerede jeg phpMyAdmin v. 2.6.0, og ønskede derefter, via min browser IE, at åbne phpMyAdmin. Desværre får jeg følgende fejlmeddelelse:

kan ikke indlæse udvidelsen mysql,
check PHP-konfigurationen!

Jeg har prøvet at læse den dokumentation der også henvises til, men jeg har ikke fundet en løsning.

Nogen der kan forklare mig hvordan jeg evt. kan løse problemet?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
16. juli 2005 - 22:49 #1
Prøv at søge efter mysql i php.ini
Måske den er udkommenteret.
Avatar billede kongfjong Nybegynder
16. juli 2005 - 22:57 #2
Sådan ser mysql sektionen ud i min php.ini

[MySQL]
; Allow or prevent persistent links.
mysql.allow_persistent = On

; Maximum number of persistent links.  -1 means no limit.
mysql.max_persistent = -1

; Maximum number of links (persistent + non-persistent).  -1 means no limit.
mysql.max_links = -1

; Default port number for mysql_connect().  If unset, mysql_connect() will use
; the $MYSQL_TCP_PORT or the mysql-tcp entry in /etc/services or the
; compile-time value defined MYSQL_PORT (in that order).  Win32 will only look
; at MYSQL_PORT.
mysql.default_port =

; Default socket name for local MySQL connects.  If empty, uses the built-in
; MySQL defaults.
mysql.default_socket =

; Default host for mysql_connect() (doesn't apply in safe mode).
mysql.default_host =

; Default user for mysql_connect() (doesn't apply in safe mode).
mysql.default_user =

; Default password for mysql_connect() (doesn't apply in safe mode).
; Note that this is generally a *bad* idea to store passwords in this file.
; *Any* user with PHP access can run 'echo get_cfg_var("mysql.default_password")
; and reveal this password!  And of course, any users with read access to this
; file will be able to reveal the password as well.
mysql.default_password =

; Maximum time (in secondes) for connect timeout. -1 means no limit
mysql.connect_timeout = 60

; Trace mode. When trace_mode is active (=On), warnings for table/index scans and
; SQL-Errors will be displayed.
mysql.trace_mode = Off
Avatar billede kongfjong Nybegynder
16. juli 2005 - 23:03 #3
så det er ikke fordi den er udkommenteret:)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
17. juli 2005 - 02:18 #4
Det var mere de loadede moduler jeg var interesseret i
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2005 - 20:57 #5
Hvis det er Windows du kører på mangler du sikkert at enable din mysql-extension:

http://www.php.net/manual/en/install.windows.extensions.php

RTFM ;) PHP 5 til Windows har ikke mysql-extension enabled som standard, som PHP 4 har det.
Avatar billede thorus Nybegynder
18. juli 2005 - 15:44 #6
her er der et par artikler om install på lokal maskine
http://www.phpuniverset.dk/artikler.phtml
Avatar billede thorus Nybegynder
18. juli 2005 - 15:45 #7
e107 skulle være ok såvidt jeg har hørt
http://www.phpuniverset.dk/source_kat.phtml?id=4
Avatar billede kongfjong Nybegynder
18. juli 2005 - 16:22 #8
Okay, tak drenge. Vil se om jeg kan finde ud af det:)
Avatar billede scorpio Nybegynder
21. juli 2005 - 14:19 #9
Prøv at installere BigApache som minimal-installation, så får du alt ovenstående, og det virker.

Din hjemmeside lægger du under: Bigapache\apache\htdocs...

Husk at fjerne de default apachefiler, måske minus phpinfo.php.

http://sourceforge.net/projects/bigapache/
Avatar billede kongfjong Nybegynder
28. juli 2005 - 12:14 #10
Blinklys gider du ligge et svar?:)
Avatar billede scorpio Nybegynder
16. september 2005 - 12:25 #11
Tak for points. Nemt, ikk'?