Avatar billede huulbaek_at_home Nybegynder
09. april 2001 - 13:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

C5\'s ODBC Dato

Jeg sidder og programmerer lidt og skulle gerne indsætte en dato i feltet \'Oprettet\' (i OrdKart) men lige meget hvilket format jeg vælger (som jeg inputter via ODBC) får jeg en fejlmeddelelse.. Nogen der har en idé til hvordan jeg løser det problem???

Hilsner,
Thomas
Avatar billede dma Nybegynder
09. april 2001 - 14:28 #1
Skriv venligst:

1. Hvordan du gør det
2. Hvilken fejlmeddelelse du får

PS! Har du ODBC-skrive adgang til C5 (det kræver en kode i C5!!)
Avatar billede huulbaek_at_home Nybegynder
09. april 2001 - 14:52 #2
Yeps, jeg har skriveadgang. Jeg gør det på samme måde som når jeg skriver andre data ind i C5 via ODBC (som altid virker - medmindre det altså er en dato) ved SQL INSERT.

Jeg har simpelthen prøvet (næsten) ALLE formater og får standard ODBC-fejlen at formatet ikke passer.
Avatar billede huulbaek_at_home Nybegynder
10. april 2001 - 12:58 #3
Som for eksempel:

INSERT INTO OrdKart(Nummer,Konto,FakturaKonto,Navn,Adresse1,Adresse2,Postby,Moms,Valuta,Beholdning,Prisgruppe,Betaling,Levering,Sælger,Oprettet) VALUES(\'?c5Ordre?\',\'50\',\'50\',\'?c5Navn?\',\'?c5Adresse1?\',\'?c5Adresse2?\',\'?c5Postnummer? ?c5By?\',\'U25\',\'DKK\',2,\'CompuMail\',\'?c5Betaling?\',\'PostDK\',\'Online\',\'01-01-01\')

Dette er bare et eksempel på datoen, jeg synes jeg allerede har prøvet alle andre formater - og det er kun datoen der failer.

/thomas

Avatar billede dma Nybegynder
10. april 2001 - 13:21 #4
Har du prøvet med 4-cifret år?

Nu har jeg ikke pt. adgang til at skrive til ODBC i C5, men jeg mener at format som \'01.01.2001\' burde virke.
Avatar billede huulbaek_at_home Nybegynder
11. april 2001 - 10:25 #5
Desværre, det resulterer i goe gamle

ERROR 1- [Simba][Simba ODBC Driver]Invalid date, time or timestamp value.

Kom nu, du kan vel finde på noget bedre end det??? ;)

Avatar billede huulbaek_at_home Nybegynder
27. april 2001 - 11:26 #6
... har selv løst problemet
Avatar billede dma Nybegynder
04. maj 2001 - 17:27 #7
Hvad med at indvie os i den spændende løsning?