Avatar billede jthyge Mester
16. juli 2005 - 12:46 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Pixelfejl acceptabel??

Hej

Har lige købt en 17" fladskærm til 1500 kr.

Da det jo er en billig skærm kan man jo ikke forvente de ypperligste, men indtil videre har jeg fundet ca. 7 pixelfejl...

Er det acceptabelt, eller burde man brokke sig?
Avatar billede peet49 Nybegynder
16. juli 2005 - 12:52 #1
Du kan da prøve, normalt er der tilladt 7-9 pixelfejl, hvis ikke står det på faktura.
Avatar billede peet49 Nybegynder
16. juli 2005 - 12:52 #2
Du kan også gå på producentens hjemmeside, of se efter der.
Avatar billede screem_brille Novice
17. juli 2005 - 02:07 #3
7 er ifølge de fleste producenter for mange
Avatar billede area48 Nybegynder
19. juli 2005 - 13:06 #4
Køb altid fladskærme online... derved har du ret til at returnere alt hvad du køber indenfor 14 dage uden overhovedet at begrunde hvorfor. 7 pixelfejl er i overkanten, men det kommer helt an på hvorledes producenten har lavet garantien... Nogle fabrikanter tillader flere fejl bare fejlene ikke sidder for tæt placeret i skærmen.
Avatar billede jthyge Mester
19. juli 2005 - 13:10 #5
Okey, kunne ikke finde noget om hvor mange fejl de acceptere på deres hjemmeide.
Avatar billede area48 Nybegynder
19. juli 2005 - 13:10 #6
generelt mht. garanti... Jeg var interesseret i en nyere Samsung skærm netop pga. deres pexelgaranti. Kiggede nærmere på på garantien, der viste sig at være en meget tynd kop te. De giver kun garanti på pixels der hænger (bliver ved med at lyse) og ikke på døde pixels ifølge korrespondance med deres egen informationsafdelig....
Derfor er der nok i grunden mere tale om et reklamestunt end en egentlig garanti.
Endte med at købe en Acer skærm online (og der var ingen pixel fejl ved ankomst)
Avatar billede peet49 Nybegynder
19. juli 2005 - 13:15 #7
Avatar billede jthyge Mester
30. juli 2005 - 12:03 #8
Syntes ikke det så slemt med de pixelfejl.

Der er vist heller ikke 7 alligevel, når jeg kigger efter.

Så jeg undlader at brokke mig, skærmen er ret god til 1500 kr... :-)

Smit svar for point!
Avatar billede peet49 Nybegynder
30. juli 2005 - 12:05 #9
Havde vist lagt et.
Avatar billede peet49 Nybegynder
27. januar 2006 - 17:24 #10
Takker.