Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2005 - 16:57 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Dell TFT og Tordenfluer

Hej!

Jeg har to Dell skærm! som i dag har fået besøg af Tordenfluer! Men de sidder bag selve overfladen! (Ligesom når de er i et billede) Men hvordan fanden får jeg dem ud ? eller skal Dell bare have dem retur?

/Gregers
Avatar billede locturian Nybegynder
15. juli 2005 - 17:05 #1
Få dem ud kan du nok ikke, med minder du har meeeget små fingre ;) Og hvis du skiller den ad, dækker din garranti ikke - Men på den anden side, tvivler jeg stærkt på, at Dell's garanti omfatter tordenfluer :)

Du har derfor 3 muligheder:

1) Pil dem ud selv, og mist garantien
2) Send den til en autoriseret reperatør og få dem fjernet (Hør Dell om deres garanti opfatter at en anden må rode med den)
3) Lad dem sidde...

Det er stort set dine valgmuligheder :(
Avatar billede huset Praktikant
15. juli 2005 - 17:34 #2
Retur ligemeget hvad hvis du har muligheden for dette!
Avatar billede huset Praktikant
15. juli 2005 - 17:35 #3
Avatar billede strych9 Praktikant
15. juli 2005 - 18:06 #4
Tror heller ikke at Dell vil anse det som deres problem at der er kommet tordenfluer.
Det koster dem typisk 200-250 euro + reservedele hvis de skal skifte skærmen, så det ser de nok helst at du selv betaler. =(

locturians 3 muligheder er egentlig også de eneste jeg kan se.
Avatar billede huset Praktikant
15. juli 2005 - 18:21 #5
En skærm skal da være hemetrisk lukket ligemeget hvilken kvalitet det er, så derfor ville jeg IKKE tøve med RAM på skidtet!
Avatar billede strych9 Praktikant
15. juli 2005 - 18:32 #6
Jeg tror du skal have sådan en "Complete Care" forsikring af maskinen før Dell vil gøre noget:
http://www1.us.dell.com/content/topics/global.aspx/services/en/completecare_svc?c=us&l=en&s=gen

Tordenfluer falder nok ind under "Accidental damage caused by environment", i samme kategori som lynnedslag, eller hvis junior spilder en cola i tastaturet.

Mit råd: Lad være med at kontakte Dell angående dette her nu. Prøv at få en complete care forsikring på det hvis det er billigt nok, og så kontakt dem med problemet en måneds tid efter den er tegnet.
Avatar billede huset Praktikant
15. juli 2005 - 18:44 #7
"Mit råd: Lad være med at kontakte Dell angående dette her nu. Prøv at få en complete care forsikring på det hvis det er billigt nok, og så kontakt dem med problemet en måneds tid efter den er tegnet."

Det er jo opfordring til fusk!
Avatar billede strych9 Praktikant
15. juli 2005 - 18:49 #8
ja det er, men hvad Dell ikke ved har de ikke ondt af. Og helt ærligt så har jeg som HP supporter ikke noget problem med at kunderne gør sådan. Hvis en kunde ringer ind og klager sig over tordenfluer en dag og bliver afvist, så bliver det skrevet ned, og hvis han ringer næste dag med en complete care og klager over det samme så kan supporteren ikke godkende reparationen og holde sin ryg fri på samme tid.

Sorry, men sådan er det. Den der outsourcede Dell supporter er da græsk-katolsk overfor om skærmen bliver repareret eller ej, så længe han ikke er i fare for at miste sit job pga sjusk.
Avatar billede huset Praktikant
15. juli 2005 - 18:53 #9
Kan fint følge dig, men du opfordre sgu da til ulovligheder :D
Avatar billede strych9 Praktikant
15. juli 2005 - 18:59 #10
njaeeeh hmmm.. nej, det kunne jeg aldrig finde på. =)

ulovligt nej, det tror jeg ikke. Uetisk - måske =)

Det må falde i en gråzone hehe...
Avatar billede huset Praktikant
15. juli 2005 - 19:00 #11
LOL

Spørgsmål om defination du.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2005 - 19:35 #12
Jaa. Nu er der stadig garnti på! Så jeg tror lige Dell får et ring...

Men det er ikke første gang jeg splitter en flad ad... så hvis de ikke dækker gør jeg det nok selv...! Det med komplet care for en skærm til 2000... tror jeg ikke kan svare sig...

Til jer der syndes i fortjæner det må svare :P
Avatar billede fcs Novice
17. juli 2005 - 13:34 #13
Strych9>> At opfordre til forsikringssvindel hører overhoved ikke hjemme herinde!! Stop det omgående. Hvad folk synes og gør indenfor deres egne fire vægge er op til dem selv og deres egen moral, men her på eksperten skal der ikke opfordres til den slags handlinger. Sker noget lignende igen er det deaktivering.

FCS/Coadmin
Avatar billede locturian Nybegynder
17. juli 2005 - 13:39 #14
FSC, det er ikke ulovligt - Det er at følge Dell's egne regler. Det står ingen steder, at man ikke efterfølgende, kan tegne en extra service, og så benytte sig af den. Bare lige for at minde dig om, at du bør overveje tingene 2 gange, inden du truer med deaktivering ;)
Avatar billede fcs Novice
17. juli 2005 - 13:47 #15
Locturian>> Der står: "CompleteCare Accidental Damage Service is available when you purchase either a Latitude" altså når du køber = på købstidspunktet. Derudover har jeg ALDRIG hørt om et forsikringsselskab hvor det var lovligt at købe en forsikring efter skaden var sket, så jo - det er i mine øjne stadig ulovligt.

Jeg har selv solgt den type forsikringer af elektronisk udstyr da jeg havde et studiejob i Bilka og tror mig - folk prøver at fuske, men det gør det ikke mere lovligt.

FCS/Coadmin
Avatar billede strych9 Praktikant
17. juli 2005 - 13:53 #16
fcs > ok, sorry. Sker ikke igen.
Avatar billede locturian Nybegynder
17. juli 2005 - 13:53 #17
Jeg kender ikke til Dell's eksakte services, men som jeg læste i ovenstående indlæg, var det muligt at købe et sådant tillæg efterfølgende - Og hvis det er, kan man også benytte sig af det.

Hvis det er muligt at benytte sig af sådan en service, er det ikke ulovligt, også selvom de firmaer der udbyder den, ikke bryder sig om den. Firmaer kan aldrig lide, når de skal betale penge... Pointen er bare, at det ikke er ulovligt, hvis det kan lade sig gøre, i henhold til de regler der er skrevet omkring den givne service. Om det er etisk eller ej, er lige meget...
Avatar billede huset Praktikant
11. september 2005 - 07:54 #18
Mon det er på¨tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2005 - 15:42 #19
Jo, folk skal være hjertelig velkommen til at komme med et "svar" for jeg syndes nu ikke jeg kan tage dem tilbage...