Avatar billede forceprogrammer Nybegynder
15. juli 2005 - 15:41 Der er 12 kommentarer

aspx'sk udskrift

Er det muligt i asp.net i code in front at udskrive en variabel(streng) på en simpel måde som i gamle asp hvor jeg bare skrev

<%="Hello world"%>

Eller skal jeg virkelig skrive

<%Response.Write("Hello World")%>

i aspx for at opnå samme resultat?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juli 2005 - 15:53 #1
<%="Hello world"%>

bør virke

(men det er ikke "the ASP.NET way")
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juli 2005 - 15:54 #2
og hvis du blander med nye ASP.NET kontroller mener jeg at du kan få problemer
Avatar billede forceprogrammer Nybegynder
15. juli 2005 - 15:56 #3
Jeg ved godt det ikke er måden at gøre det på. Men det er fordi jeg laver sprogstyring, så jeg skal hente alt metadata til siden, dvs. labels osv. som jeg skriver inde i mine tags, fra en hashtabel.

Jeg har fyldt denne hashtable ud med data fra databasen ved page_load.

Så det er altså en måde at få metadata fra databasen ud på aspx-siden.

Hvis du kender en bedre måde er jeg lutter øre :)
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juli 2005 - 15:58 #4
.NET har en anbefalet/supporteret måde at lave internationalisering på

jeg kan finde et link lidt senere
Avatar billede forceprogrammer Nybegynder
15. juli 2005 - 16:56 #6
Tak for det arne_v

Jeg tror måske jeg venter med at lave internationalization på den måde til mit næste projekt. :)

Imidlertid er jeg dog løbet ind i et andet problem.
Jeg har et datagrid hvor jeg definere headerteksten explicit i aspx-filen. Denne er jeg selvfølgelig også nødt til at sprogstyre. Men jeg kan ikke få lov til at indsætte <%="headertxt"%> i et servertag. Hvordan kan jeg evt. omgå dette problem?

Altså det jeg vil er

<asp:TemplateColumn HeaderText="<%="hdrtxt"%>">

Men det gir parserfejl.

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede forceprogrammer Nybegynder
15. juli 2005 - 18:44 #7
smid et svar arne
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juli 2005 - 19:08 #8
ok
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juli 2005 - 19:08 #9
jeg ved ikke hvordan man bruger en variabel i HeaderText
Avatar billede snepnet Nybegynder
20. juli 2005 - 19:30 #10
du kan lave sådan en her:

<HeaderTemplate>
    <asp:Label ID="lblHeaderText" Text='<%# HeaderText %>' runat="server"></asp:Label>
</HeaderTemplate>

mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
20. juli 2005 - 19:32 #11
.... HeaderText så en property på klassen:

public string HeaderText
{
  get { return "etellerandet"; }
}

mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
03. september 2005 - 19:09 #12
tid at acceptere svaret ?