Avatar billede jesperjacobsen Nybegynder
15. juli 2005 - 02:22 Der er 8 kommentarer

variablen skal læse indhold af db.OpenRecordset SQLStr

Hej alle, jeg har en lille dynamisk sql stump som jeg har sat ind i en streng.
Jeg har for længe siden indlæst een eller flere sql variable i en variabel udenfor sql'en, men jeg kan sgu ike lige huske hvordan det var jeg gjorde, altså.

SQLStr = "SELECT *"
SQLStr = SQLStr & "FROM XXX;"
db.OpenRecordset SQLStr

DummyVar = db.OpenRecordset SQLStr("Den variabel jeg ønsker at læse værdien af").

Kan nogen hjælpe mig ? På forhånd tak.
Avatar billede terry Ekspert
15. juli 2005 - 08:18 #1
Is this what you are after
a = "XXX"

SQLStr = "SELECT *"
SQLStr = SQLStr & "FROM " & XXX
db.OpenRecordset SQLStr
Avatar billede jesperjacobsen Nybegynder
15. juli 2005 - 10:31 #2
Hej Terry tak for inputtet, men ikke helt :( Jeg prøver at udtrykke mig klarere :)

Min select statement er meget simpel, den  har een variablen og een obs nemlig max(XXX) as X

Denne ene obsservation øsnker jeg efter at jeg har kørt min select at sætte ind i en variabel. Jeg har lavet det før men kan ikke huske / finde eksemplet.

syntaxen går noget i retnig af :

db.OpenRecordset SQLStr

"IkkeSqlVariabel" = strsql![X]

Måske mangler jeg noget syntaks imellem disse 2 sætninger, eller også mangler jeg noget syntax i sætningen "IkkeSqlVariabel" = strsql![X]
Avatar billede terry Ekspert
15. juli 2005 - 10:50 #3
When you open a recordset containing ONE field then you  would use

X = YourRecordset(0) 'First column in recordset

or

X = YourRecordset("x") 'column name in recordset
Avatar billede jesperjacobsen Nybegynder
15. juli 2005 - 11:00 #4
Thanks :)

Jesper
Avatar billede terry Ekspert
15. juli 2005 - 12:06 #5
selv tak (you need to accept my answer if you want to close the question)
Avatar billede terry Ekspert
24. juli 2005 - 18:49 #6
!
Avatar billede terry Ekspert
16. august 2005 - 11:15 #7
are we finished here Jesper or do you still need help?
Avatar billede terry Ekspert
23. august 2005 - 19:45 #8
anyone there?