Avatar billede anette-nissen Nybegynder
14. juli 2005 - 20:06 Der er 25 kommentarer og
2 løsninger

Worm/VB.CE

Hej Alle...
Efter at have kørt virus scanning fik jeg meddelse om at min p.c var inficeret med ovenstående 3 steder, file name: winupdates.exe, file name: a.zip, file name: s.tmp..
Jeg kan ikke opdatere, den fortæller hele tiden at jeg mangler en fil, når jeg beder om at få den hentet ser det også ud til at den gør det, men så starter det hele forfra igen..
Flere gange får jeg besked om at programmet afsluttes, og at der er en fejl som hedder noget med 32???
Please hjælp mig, jeg kan ikke hitte ud af det...
Avatar billede arlet Juniormester
14. juli 2005 - 21:10 #1
Hent Ewido og Hijackthis her : http://www.arlet.dk/ewidohjt.htm
Avatar billede anette-nissen Nybegynder
14. juli 2005 - 22:17 #2
Sådan, håber at det var det som du bad om:)

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 22:15:03, on 14-07-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
C:\Programmer\Apoint2K\Apntex.exe
C:\Programmer\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\WINDOWS\VM_STI.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Anette\Skrivebord\hjt.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.sol.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.sol.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.03.0000.1005\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: HP-visning - {B2847E28-5D7D-4DEB-8B67-05D28BCF79F5} - C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\HPDTLK02.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM Startup] C:\PROGRA~1\FLLESF~1\INSTAL~1\UPDATE~1\ISUSPM.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [eabconfg.cpl] C:\Programmer\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe /Start
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Programmer\HPQ\Default Settings\cpqset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [IMEKRMIG6.1] C:\WINDOWS\ime\imkr6_1\IMEKRMIG.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [MSPY2002] C:\WINDOWS\system32\IME\PINTLGNT\ImScInst.exe /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [BearShare] "C:\Programmer\BearShare\BearShare.exe" /pause
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BigDogPath] C:\WINDOWS\VM_STI.EXE VIMICRO USB PC Camera 301x
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Digimax Viewer 2.1.lnk = ?
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1121350076968
O16 - DPF: {8EC18CE2-D7B4-11D2-88C8-006008A717FD} (NCSView Class) - http://www.kortal.dk/ecwplugins/ncs.cab
O16 - DPF: {AB86CE53-AC9F-449F-9399-D8ABCA09EC09} (Get_ActiveX Control) - https://h17000.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Secure/HPGetDownloadManager.ocx
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Unknown owner - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe (file missing)
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C---------------------------------------------------------
ewido security suite - Scan report
---------------------------------------------------------

+ Created on:            21:57:45, 14-07-2005
+ Report-Checksum:        E4D8D479

+ Scan result:

    HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{9F95F736-0F62-4214-A4B4-CAA6738D4C07} -> Spyware.SaveNow : Cleaned with backup
    HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{C285D18D-43A2-4AEF-83FB-BF280E660A97} -> Spyware.SaveNow : Cleaned with backup
    HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\WhenUSaveMsg -> Spyware.SaveNow : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Anette\Cookies\anette@ads.pointroll[2].txt -> Spyware.Cookie.Pointroll : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Anette\Cookies\anette@adtech[2].txt -> Spyware.Cookie.Adtech : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Anette\Cookies\anette@doubleclick[1].txt -> Spyware.Cookie.Doubleclick : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Anette\Cookies\anette@fastclick[2].txt -> Spyware.Cookie.Fastclick : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Anette\Cookies\anette@mediaplex[1].txt -> Spyware.Cookie.Mediaplex : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Anette\Cookies\anette@perf.overture[1].txt -> Spyware.Cookie.Overture : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Anette\Cookies\anette@serving-sys[2].txt -> Spyware.Cookie.Serving-sys : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Anette\Lokale indstillinger\Temp\VVSNInst.exe/VVSN.exe -> Adware.SaveNow : Error during cleaning
    C:\Documents and Settings\Dennis\Cookies\dennis@advertising[1].txt -> Spyware.Cookie.Advertising : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Dennis\Cookies\dennis@as1.falkag[2].txt -> Spyware.Cookie.Falkag : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Dennis\Cookies\dennis@atdmt[2].txt -> Spyware.Cookie.Atdmt : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Dennis\Cookies\dennis@doubleclick[1].txt -> Spyware.Cookie.Doubleclick : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Dennis\Cookies\dennis@fastclick[1].txt -> Spyware.Cookie.Fastclick : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Dennis\Cookies\dennis@servedby.advertising[2].txt -> Spyware.Cookie.Advertising : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Dennis\Cookies\dennis@statse.webtrendslive[2].txt -> Spyware.Cookie.Webtrendslive : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Dennis\Cookies\dennis@tribalfusion[1].txt -> Spyware.Cookie.Tribalfusion : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Kenneth\Cookies\kenneth@adtech[2].txt -> Spyware.Cookie.Adtech : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Kenneth\Cookies\kenneth@atdmt[2].txt -> Spyware.Cookie.Atdmt : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Kenneth\Cookies\kenneth@doubleclick[1].txt -> Spyware.Cookie.Doubleclick : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Kenneth\Cookies\kenneth@fastclick[1].txt -> Spyware.Cookie.Fastclick : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Kenneth\Cookies\kenneth@statse.webtrendslive[2].txt -> Spyware.Cookie.Webtrendslive : Cleaned with backup
    C:\Programmer\BearShare\Installer\saveinstwm.exe -> Adware.SaveNow : Cleaned with backup

::Report End:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
Avatar billede anette-nissen Nybegynder
14. juli 2005 - 22:28 #3
Håber også at du er der endnu ???? :-)
Avatar billede kenneth-kjaer Nybegynder
14. juli 2005 - 23:19 #4
Hent denne Kaspersky scanner, den skal du bruge senere.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.
Avatar billede anette-nissen Nybegynder
14. juli 2005 - 23:19 #5
Hallo, hvad skal jeg gøre nu??? Banker snart hovedet i tastaturet.....
Er der ingen som gider at hjælpe mig????
Avatar billede kenneth-kjaer Nybegynder
14. juli 2005 - 23:43 #6
Hej igen, vi må nok heller lade en af de andre kikke på denne LOG, den ser lidt svær ud, så hej herfra, og held og lykke med den
Avatar billede anette-nissen Nybegynder
15. juli 2005 - 00:05 #7
arlet, hvor blev du af????
Avatar billede arlet Juniormester
15. juli 2005 - 16:00 #8
Har ikke lige været hjemme, men tjekker den nu*S*
Avatar billede arlet Juniormester
15. juli 2005 - 16:03 #9
Du skal lige kører 2 scannere mere..

Først den som kenneth-kjaer linkede til:
Hent og kør denne meget effektive scanner fra Kaspersky : http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
Sæt flueben i følgende: Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende: All local drives og Scan all files
Og så trykker du på Scan Clean
Det tager lidt over en time at scanne

derefter:
Hent denne scanner.
ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe
Genstart i fejlsikret(tryk <F8> ved opstart), dobbeltklik på drweb-cureit.exe, den vil køre en expressscan, det siger du ja til.
Når den skriver Done nederst til venstre, skal du klikke på det eller de drev du vil have scannet, der kommer en rød prik for at vise det/de er valgt.
Klik så på den grønne fodgænger ovre til højre på siden, så starter scanningen.
Klik så på Start->Søg, find filen >>drweb32w.log<< kopier det nederste af teksten herind, startende med:
>>Total session statistics<<

genstart og ny hijackthis log
Avatar billede anette-nissen Nybegynder
15. juli 2005 - 17:05 #10
Tak, er i fuld gang..
Avatar billede anette-nissen Nybegynder
15. juli 2005 - 18:00 #11
Så er første scanning færdig, 9 virus, 1 files renamed og 5 erros..
Avatar billede anette-nissen Nybegynder
15. juli 2005 - 18:03 #12
Fri Jul 15 17:53:32 2005 => ***** Scanning complete. *****

Fri Jul 15 17:53:32 2005 => Total Number of Files Scanned: 61513
Fri Jul 15 17:53:32 2005 => Total Number of Virus(es) Found: 9
Fri Jul 15 17:53:32 2005 => Total Number of Disinfected Files: 0
Fri Jul 15 17:53:32 2005 => Total Number of Files Renamed: 1
Fri Jul 15 17:53:32 2005 => Total Number of Deleted Files: 0
Fri Jul 15 17:53:32 2005 => Total Number of Errors: 5
Fri Jul 15 17:53:32 2005 => Time Elapsed: 00:52:52
Fri Jul 15 17:53:32 2005 => Virus Database Date: 2005/06/29
Fri Jul 15 17:53:32 2005 => Virus Database Count: 136892

Fri Jul 15 17:53:32 2005 => Scan Completed.
Avatar billede arlet Juniormester
15. juli 2005 - 18:13 #13
Ja, det er ikke alt vi kan se i hijackthis loggen..

Men det er godt at du får renset ud..
Avatar billede anette-nissen Nybegynder
15. juli 2005 - 18:18 #14
Jeg er i fuld gan med den anden scanning.. Hvilke scanner foreslår du at man skal bruge, jeg har brugt avg og ad-aware, er de gode nok?? Ser jo ikke ud til det :-)
Avatar billede arlet Juniormester
15. juli 2005 - 18:21 #15
Til sidst for du et link til min sikkerhedspakke, der er nogle programmer du skal installer, så sker dette igen..
Avatar billede anette-nissen Nybegynder
15. juli 2005 - 18:44 #16
Sådan fortæl mig så noget klogt...

Scan statistics
-----------------------------------------------------------------------------
Objects scanned: 26043
Infected objects found: 1
Objects with modifications found: 0
Suspicious objects found: 0
Objects cured: 0
Objects deleted: 1
Objects renamed: 0
Objects moved: 0
Scan speed: 490 Kb/s
Scan time: 00:32:05
-----------------------------------------------------------------------------
Avatar billede anette-nissen Nybegynder
15. juli 2005 - 18:51 #17
Og sådan...
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 18:49:10, on 15-07-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
C:\Programmer\Apoint2K\Apntex.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe
C:\Programmer\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\BearShare\BearShare.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\WINDOWS\VM_STI.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\Samsung\Digimax Viewer 2.1\STImgBrowser.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Anette\Skrivebord\hi\hi.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.sol.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.sol.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.03.0000.1005\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: HP-visning - {B2847E28-5D7D-4DEB-8B67-05D28BCF79F5} - C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\HPDTLK02.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM Startup] C:\PROGRA~1\FLLESF~1\INSTAL~1\UPDATE~1\ISUSPM.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [eabconfg.cpl] C:\Programmer\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe /Start
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Programmer\HPQ\Default Settings\cpqset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [IMEKRMIG6.1] C:\WINDOWS\ime\imkr6_1\IMEKRMIG.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [MSPY2002] C:\WINDOWS\system32\IME\PINTLGNT\ImScInst.exe /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [BearShare] "C:\Programmer\BearShare\BearShare.exe" /pause
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BigDogPath] C:\WINDOWS\VM_STI.EXE VIMICRO USB PC Camera 301x
O4 - HKLM\..\Run: [mwavscan] "C:\Kaspersky\mwavscan.com" /s
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Digimax Viewer 2.1.lnk = ?
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1121350076968
O16 - DPF: {8EC18CE2-D7B4-11D2-88C8-006008A717FD} (NCSView Class) - http://www.kortal.dk/ecwplugins/ncs.cab
O16 - DPF: {AB86CE53-AC9F-449F-9399-D8ABCA09EC09} (Get_ActiveX Control) - https://h17000.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Secure/HPGetDownloadManager.ocx
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Unknown owner - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe (file missing)
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
Avatar billede arlet Juniormester
15. juli 2005 - 18:55 #18
Så er din log ren.

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i dine systemgendannelses filerne.
Deaktiver systemgendannelse ( http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm ) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.
Og så skal du også lige skjule dine filer og mapper igen, så du ikke ved en fejl kommer til at slette en vigtig fil.
Det gør du samme sted, hvor du satte det til at vise alle filer, denne gang vælger du bare: Vis ikke skjulte filer og mapper.

Generel oprydning: http://www.arlet.dk/oprydning.htm

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan hente her : www.arlet.dk/pakke.htm
Avatar billede anette-nissen Nybegynder
15. juli 2005 - 19:01 #19
øh, jeg har da ikke gjort noget for at få vist alle filer..
Før jeg startede på alt det her forsøgte jeg at system gendanne, dette kunne ikke lade sig gøre, er det også iorden nu, tror du???
Avatar billede anette-nissen Nybegynder
15. juli 2005 - 19:12 #20
Skal jeg slette div. scanner o.s.v. som jeg har hentet ned i forbindelse med det her???
Avatar billede anette-nissen Nybegynder
15. juli 2005 - 19:15 #21
Jeg kan stadig ikke opdatere, den skriver at filer der kræves for at bruge microsoft update ikke er registreret eller installeret på com, når jeg så vil installere dem starter det forfra......
Avatar billede arlet Juniormester
15. juli 2005 - 19:48 #22
Ja, du kan godt slette de scannere igen, da det er engangsscannere..

Bare glem det med vis alle filer..

Det med at den ikke vil opdaterer har jeg ikke lige noget svar på pt, men vil prøve at søge lidt efter det og vende tilbage, hvis jeg finder noget
Avatar billede anette-nissen Nybegynder
15. juli 2005 - 21:45 #23
Nogen som har et bud på hvorfor jeg ikke kan opdatere, og hvad jeg evt. kan gøre????
Avatar billede anette-nissen Nybegynder
15. juli 2005 - 22:14 #24
Den er helt galt, afslutter programmer, vil ikke kopier mapper, den seneste automatiske opdatering er fra 18 juni, opfører sig i det hele taget meget mærkeligt... Hjæææææææææææææææælp, inden jeg sender den ud af vinduet...
Avatar billede arlet Juniormester
16. juli 2005 - 08:04 #25
klik på Start=>Kør skriv: SFC /scannow  (husk mellemrum mellem SFC og /scannow)
Din windows skive skal sidde i drevet.

Den tjekker og reparer dine systemfiler

ellers skal vi nok kigge på en repair..
Avatar billede anette-nissen Nybegynder
16. juli 2005 - 16:41 #26
Jeg har i mellemtiden formateret min hard disk, og nu kører den så igen.
Men tusinde tak for din hjælp, blev klogere på mange ting :-)
Avatar billede arlet Juniormester
16. juli 2005 - 16:59 #27
OK, ja, det er også en løsning og det var muligheden efter repair*S*

Husk at få opdateret mit windows og få proppet nogle sikkerhedsprogrammer på den..

Fortsat god weekend