Avatar billede royal12 Nybegynder
14. juli 2005 - 09:58 Der er 10 kommentarer

shared unden mega share

hej

Er det muligt at share en variable i en klasse uden den bliver total shared. Altså så den ikke bliver del på tvers af brugerne, faktisk på samme måde som en session variabel, bare uden der er en session variable.

Håber der er en der kan hjælpe.

/Royal12
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juli 2005 - 10:30 #1
er noget som deles på tværs af requests men ikke på tværs af klienter ikke
definitionen på session ?
Avatar billede snepnet Nybegynder
14. juli 2005 - 11:35 #2
enig med arne... hvor skriver du at det ikke må være en sessionvariabel?
mvh
Avatar billede royal12 Nybegynder
14. juli 2005 - 14:06 #3
hmm...problemet er at en session variable ikke kan indeholde en klasse/objekt
Mit problem er at jeg når jeg logger ind i mit system vil jeg gerne have brugeres data til at være tilgængelig hele tiden, uden at skulle til at slå på i databasen først
Avatar billede -mundi- Nybegynder
14. juli 2005 - 14:07 #4
Du kan sagtens smide objekter i session variable
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juli 2005 - 14:12 #5
strenget taget kan vel ikke smide andet end objekter i session
Avatar billede royal12 Nybegynder
14. juli 2005 - 14:14 #6
hmm..kan du ikke lige smide et lille eksemple på det.
for jeg kan ikke rigtig få det til at virke
Avatar billede snepnet Nybegynder
14. juli 2005 - 14:15 #7
du kan sådan set smide hvad du har lyst til i sådan en... lav evt. en baseform hvor du implementerer en sessionvariabel som en property:

public class BaseForm : Page
{
  Public ExtrodinaryInfo PageInfo
  {
    get{return Session["ExtrodinaryInfo"] as ExtrodinaryInfo;}
    set{Session["ExtrodinaryInfo"] = value;}
  }

public class ExtrodinaryInfo
{
  private string _someInfo;
  public string SomeInfo
  {
    get{return _someInfo;}
  }

  puclic ExtrodinaryInfo(string someInfo)
  {
    _someInfo = someInfo;
  }

så kan du basere alle dine forms på den

public class SomeForm : BaseForm
{
  // og hvor som helst i den
  string test = this.PageInfo.SomeInfo;
}

men... der er indbyggede systemer til brugerhåndtering i asp.net og i særdeleshed i version 2.0 er de meget nyttige... kan du slippe afsted med at bruge det?

mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
14. juli 2005 - 14:16 #8
(i første omgang kan du jo bare prøve det på en eksisterende side, istedet for at lave baser mv).
Avatar billede snepnet Nybegynder
28. juli 2005 - 18:21 #9
how goes?
mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. september 2005 - 17:06 #10
royal12?