Avatar billede roadi Nybegynder
13. juli 2005 - 18:44 Der er 2 kommentarer

Kalender gentagelse af møde

Hej eksperter.

Jeg har lavet en lille arrangement kalender i asp og det fungere perfekt.

Jeg vil nu gerne tilføje en feature som gør det muligt at et møde man opretter kan gentages ex. antal gange med et fast interval. Lige som man kan i Outlook og lignende systemer.

Er der nogen der kan hjælpe mig lidt på vej?

/Roadi
Avatar billede busschou Praktikant
14. juli 2005 - 18:46 #1
Hmm...
Det afhænger måske nok lidt af dit database design
Jeg kender ikke nogen metoder men har da nogle ideer :o)
Fx kunne man have en sideløbende tabel med navne på ugedage hvor en gentagelse sker, eller lignende kendetegn. Således kunne man opdatere hoved kalenderen løbende så man slipper for at gøre den unødvendig stor
Man kunne også putte tre års ugentlige gentalgelser ind i kalenderen. Men det gør den uhænsigtmæssig stor og tre år efter er gentagelsen glemt

Men prøv komme med dit database/tabel design så vil jeg da gerne gruble lidt hvis ikke andre har den funktion :o)
Avatar billede busschou Praktikant
27. juli 2005 - 15:26 #2
roadi >> Gået død?