Avatar billede qanza Nybegynder
13. juli 2005 - 17:29 Der er 2 kommentarer

Få et tv som skærm

Hey.. Jeg vil gerne have lavet det sådan at jeg kan se film og diverse ting som jeg har på computeren op på et tv skærm. Jeg har fået fat i de ledninger der skal bruges. og det er da også lykkedes mig at få skriveboredet frem på tv skærmen.. Men der er bare et problem det er sort hvid.. Har hørt at det er noget jeg skal lave om inde på grafikkortet men hvordan? nogen der ved det??
Avatar billede mtj111 Novice
13. juli 2005 - 17:41 #1
Ved ikke om denne gratis artikel kan bruges:
http://www.eksperten.dk/artikler/15

Michael ;-)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. juli 2005 - 17:48 #2
Hvordan ser stikket du sætter ind i din computer ud? Som et keyboard stik? Og hvilket stik har du så i TV enden?

Fejlen er som oftest at dit TV ikke understøtter SVHS, hvorved kun luminans (lyset) delen kommer ind Så kommer man til at mangle Chrominansen (farverne).

Løsningen kan være en af følgende.
Brug SVHS stikket, hvis der er et sådan.
Prøv et andet scart stik (i tv'et), hvis du bruger scart adapter.
Køb en SVHS til composite adapter.

J;-)