Avatar billede sapworld Nybegynder
13. juli 2005 - 12:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Vise tekst fra Access database som link

Hej

Jeg har links i en access database, og henter værdi'en med denne kode:
<%
strSQL = "Select top 2 * from links Where catagory = 'Diverse' order by click desc"
set links = Conn.Execute(strSQL)
do while not links.eof
    Response.Write links("link") & "<br>"
    links.MoveNext
loop
%>

Nu ville jeg gerne at den henter en tekst fra en kolonne (text) og viser teksten som et link. Problemet er at linket ligge i en anden kolonne (link).

Jeg tæller også hits pr. link, og det vil jeg gerne bibeholde. Der har jeg tidligere brugt denne kode:
<a href="loadlink.asp?link=<%= arrData(4,kk) %>">Link</a></a>

Kan det lade sig gøre?

/Kim
Avatar billede unknown_someone Juniormester
13. juli 2005 - 12:15 #1
<a href="loadlink.asp?link=<%=links("link")%>"><%=links("text")%></a>
Avatar billede sapworld Nybegynder
13. juli 2005 - 12:22 #2
Kan jeg bare sætte det ind i koden?
<%
strSQL = "Select top 2 * from links Where catagory = 'Diverse' order by click desc"
set links = Conn.Execute(strSQL)
do while not links.eof
    Response.Write <a href="loadlink.asp?link=<%=links("link")%>"><%=links("text")%></a> & "<br>"
    links.MoveNext
loop
%>
Avatar billede sapworld Nybegynder
13. juli 2005 - 12:33 #3
Det funker med dette:
<%
strSQL = "Select top 2 * from links Where catagory = 'Hjemmeside' order by click desc"
set links = Conn.Execute(strSQL)
do while not links.eof%>
    <a href="loadlink.asp?link=<%=links("link")%>"><%=links("text")%></a> <br>
<%  links.MoveNext
loop
%>

Er de ok kode?
Avatar billede busschou Praktikant
13. juli 2005 - 14:25 #4
jeg vil mene det er ok kode.
Hvis du ved at der mindst er to elementer i tabellen og du kun vælger to ud, så kan man sige at du ikke behøves at lave en løkke
Men det er fint nok :o)
Avatar billede sapworld Nybegynder
13. juli 2005 - 17:43 #5
Der er altid minimum 2 - hvordan kan jeg undgå løkken?
Poster i et svar, så jegkna fordele points?
Avatar billede busschou Praktikant
13. juli 2005 - 20:13 #6
sådan her fx
---
<%strSQL = "Select top 2 * from links Where catagory = 'Hjemmeside' order by click desc"
set links = Conn.Execute(strSQL)
%>
<a href="loadlink.asp?link=<%=links("link")%>"><%=links("text")%></a> <br>
<%links.MoveNext%>
<a href="loadlink.asp?link=<%=links("link")%>"><%=links("text")%></a> <br>
---
Det er nok "pænest" med løkken, men det er da et alternativ
Jeg kan ikke huske om man kan referere til flere på en gang som med et to dimensinalt array, i givet fald behøvedede man ikke engang at lave en movenext
Avatar billede busschou Praktikant
27. juli 2005 - 15:30 #7
sapworld >> lukketid ? ;o)
Avatar billede sapworld Nybegynder
27. juli 2005 - 21:22 #8
Takker :)