Avatar billede zkov82 Nybegynder
13. juli 2005 - 10:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

linjeskift i textbox

Allerførst vil jeg gerne sige, at JA, jeg har set et spørgsmål der omhandler det samme, MEN det løser ikke mit problem:

Jeg har en textbox, hvor jeg gerne vil indsætte to variabler, dog på hver deres linje.

Jeg har følgende:

Textbox.text = var1 + vbCrLf + var2

Dette resultere bare i: var1||var2 ( kan ikke lave det rigtigt, da det selvfølgelig resulterer i et linjeskift her på siden)

I min textbox viser den bare de to streger som normalt betyder linjeskift. Jeg har testest den på to forskellige computere, men lige lidt hjælper det.

Håber nogen kan hjælpe!
Avatar billede falster Ekspert
13. juli 2005 - 11:25 #1
Prøv at sætte textboxens MultiLine property til "true".
Avatar billede frede_manden Nybegynder
13. juli 2005 - 12:50 #2
I stedet for vbCrlf brug vbNewLine
Avatar billede falster Ekspert
13. juli 2005 - 13:32 #3
vbCrlf eller vbNewLine gør næppe nogen forskel. D.v.s. vbNewLine vil nok også virke, hvis MultiLine er sat til "True" og give || hvis den er "false".
Avatar billede philiph Nybegynder
13. juli 2005 - 16:44 #4
Textbox.text?!? Det må da være .NET! Dette er "VB6 og før" området :D

Anyway, falster har ret. Multiline skal være sat til true. Det gør at input kontrollen bliver lavet om til en textarea kontrol. Deri er linieskift lovlige.