Avatar billede nikkor Nybegynder
12. juli 2005 - 23:12 Der er 5 kommentarer

Fritlægningskurve

Har fritlagt en del billeder med fritlægningsværktøjet og har ikke været opmærksom på den har stået forkert i valg (inverse) så har fået en masse billeder der enten skal frittes om eller vendes? Kan kurven ikk vendes på en smart måde???
Avatar billede miss-g Seniormester
12. juli 2005 - 23:21 #1
Se her http://www.nicolin.dk/div/paths.htm

Den ene laver din path om til en markering og den anden laver din markering om til path.

Så prøv at lave den om til markering og gå i menuen og invert den, og atter lave den til path.

Det er muligt der er en smartere måde, kender den bare ikke.
Avatar billede nikkor Nybegynder
12. juli 2005 - 23:43 #2
Kan desværre ikke for vil have en lige så lige kurve som udgangspunktet...?
Avatar billede miss-g Seniormester
12. juli 2005 - 23:45 #3
Ok - så må vi se om andre kender et trix *S*

Du afviser mig bare.
Avatar billede jesperthorup Nybegynder
13. juli 2005 - 09:03 #4
Det kan du sagtens, går ud fra det er photoshop du arbejder i. Du gør din path aktiv og med den hvide pil sletter du de punkter der ligger helt ude i hver hjørne af billedet. Ved at slette de 4 punkter bliver pathen inverteret!
Avatar billede gecko Nybegynder
14. juli 2005 - 12:04 #5
Hehe, ja, det er nemlig en tricky ting...

Med "path selection tool" vælger du din kurve... herefter vælger du "pen tool"... oppe i toppen af skærmen ser du nu de forskellige indstillinger for kurver... sidst i denne rækker er der 4 kasser og her skal du sikkert bruge den første "add to path area"... du kan altid følge med i path-paletten og se hvordan den ændrer sig.