Avatar billede molleren Nybegynder
11. juli 2005 - 15:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opslag i tabel og baggrundsfarve på detaljesektion

Er ikke haj til visual basics..

Har en rapport, hvor jeg skifter farven i hver linie på baggrund af en henvisning herfra eksperten til en MS eksempeldatabase..

Jeg vil så gerne have linien i min rapport til at blive en helt tredie farve hvis en feltværdi i min tabel er lig 1 (dataformat ja/nej)..

Jeg kan bare ikke finde ud af hvordan jeg slår op i min tabel, har prøvet dette:

Private Sub Detaljesektion_Print(Cancel As Integer, PrintCount As Integer)
Const White = 16777215
Const Grey = 14803425
Const Dgrey = 8421504

If Tables!tabel1.Felt2 = 0 Then
    If (Me![LineNum] Mod 2) = 0 Then
            Me.Detaljesektion.BackColor = White
        Else
            Me.Detaljesektion.BackColor = Grey
    End If
    Else
        Me.Detaljesektion.BackColor = Dgrey
End If
End Sub

- man kunne sikkert også lave nogle smartere If Else sætninger?

Har så en usynlig "LineNum" tekstboks i rapporten der tæller op for hver linie(=-1).

Mvh. Morten
Avatar billede molleren Nybegynder
11. juli 2005 - 15:07 #1
Jeg kan godt få det til at virke, hvis jeg indsætter Felt2 og denne er usynlig, og skriver If Me.Felt2 = 0 Then
Avatar billede mugs Novice
11. juli 2005 - 15:10 #2
Brug funktionen DLookup:

Dim Stringsearch As String
Stringsearch = Me!FELTNAVN
If = DLookup("[FELTNAVN I TABEL]", "TABELNAVN", "[Navn]='" & Stringsearch & "'") then

Hvis feltet er numerisk, skal du undlade aposterfferne omkring Stringsearch
Avatar billede molleren Nybegynder
11. juli 2005 - 15:27 #3
Ok, der blev jeg sku lidt forvirret, jeg skal bare tjekke i min tabel (TABEL1) om et felt (Felt2, binær) er 0 eller 1.

Så jeg skriver:
Stringsearch = 0
If = DLookup("[Felt2]", "Tabel1", "[Navn]=" & Stringsearch) then

Er det rigtigt?
Avatar billede mugs Novice
11. juli 2005 - 15:42 #4
If = DLookup("[Felt2]", "Tabel1", "[Navn]=" & Stringsearch) then

[Navn] skal ændres til feltnavn på feltet i din rapport. Jeg kan sende dig nogle eksempler på DLookUp. Blot læg din e-mail.
Avatar billede molleren Nybegynder
11. juli 2005 - 15:43 #5
Men tiøren faldt efter lidt tid...

Jeg slår altså op med Me!FELTNAVN, som så skal søge i FELTNAVN I TABEL på baggrund af Navn ...

Men tak, det virker, noget omstændigt, men super!
Avatar billede molleren Nybegynder
11. juli 2005 - 15:44 #6
Skrev ovenstående mens du skrev din kommentar.. Giver lige point...

Jeg klarer mig indtil videre, tak ellers..
Avatar billede molleren Nybegynder
11. juli 2005 - 15:49 #7
Dog måtte jeg rette den til:

If DLookup("[Felt2]", "Tabel1", "[Navn]='" & Stringsearch & "'") = 0 Then
Avatar billede mugs Novice
11. juli 2005 - 15:52 #8
Der skal selvfølgelig være gnyffer til sidst. Beklager.