Avatar billede konkurrenten Nybegynder
11. juli 2005 - 09:31 Der er 4 kommentarer

Hvordan bliver jeg fundet i søgemaskinerne

jeg har nu prøvet mange forskellige ting, og intet af det hjælper

har selv været forbi alle de søge maskiner jeg har kunne finde og tilføje mit link..ingen held
har prøvet mig frem med mega tags..ingen held
har endda prøvet direkte reklame, og det hjalp da også i den måded det kørte, men det er en meget dyr måde.

men jeg ville gerne have at min shop blev fundet af flere brugere i søgemaskinerne,

uanset hvad jeg har gjort ligge mit besøgstal meget fast på ca 500 besøgende pr måned, og sådan har det været siden jeg gik online i januar måned.

men for en internetshop er 500 besøgende pr. måned jo langt fra nok.

jeg ville gerne op på 5000 eller flere pr måned, men har ingen ide om hvad jeg kan gøre

til den der kan hjælpe med at skaffe rigtigt mange besøgende til min side er der også en ordentlig håndfuld point, jeg vil give maximum point (200) til det svar der hjælper mest

tråden er oprettet den 11-07/05 og point vil blive givet om 14 dage fra i dag

og for at i kan hjælpe bedst muligt smider jeg lige linken  til min side
http://www.konkurrenten.net

mvh
Konkurrenten
Avatar billede dmcn Praktikant
11. juli 2005 - 10:44 #1
1: Drop frames - google kan ikke lide dem, slet ikke når de udskrives med javascript.
2: Drop din javamenu - google kan ikke forstå den, den snakker ikke java.
3: Læs bufferzones artikler om søgemaskineoptimering: http://www.eksperten.dk/artikler/index.phtml?users=bufferzone
Avatar billede imago-dei Nybegynder
11. juli 2005 - 10:49 #2
(Lidt udenfor emnet:)

Ja eg javamenu er en virkelig dårlig ide. Der er mange som har slået sådan noget fra i sin browser, deriblandt mig selv. Jeg kan derfor slet ikke se din menu, og har derfor ikke mulighed for at handle på siden.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. juli 2005 - 10:59 #3
Så vidt jeg kan forstå har du købt en færdig ehandelsløsning. Producenten af denne
angiver intet steds at denne løsning skulle være specielt venlig overfor og
brugbar af søgemaskiner. Og det er vist godt de ikke skriver det: det er den heller ikke.

Mit umiddelbare bud er at du med den angivne løsning ikke kan gøre det bedre.

1) Henvend dig til producenten og spørg om det er noget de vil gøre noget ved, eller allerede har. I givet fald kan du prøve det.
2) Find en anden og bedre webshop.
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. juli 2005 - 12:53 #4
Start med at læse disse artikler, de vil kunne give dig det grundlæggende

http://eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/

Herefter tror jeg du har et grundlæggende problem. jeg er ret sikker på at søgemaskinerne, der jo læser sidernes kode, påfatter din baggrndsfarve som hvid. Du bruger også hvid tekst, det må man ikke da søgemaskinerne opfatter dette som et forsøg på at skjule tekst.

Fejlen opstår bl.a. fordi du bruger frames, det giver søgemaskinerne problemer med at finde ud af hvad der høre til hvad