Avatar billede downloading Nybegynder
11. juli 2005 - 04:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Tjek om der står "Admin" i en variabel.

Hey.

Hvordan tjekker jeg om der står "Admin" i en variabel, og hvis der gør, så skal den gøre et, hvis ikke, skal den gøre noget andet??
Avatar billede 7th Praktikant
11. juli 2005 - 06:22 #1
if ($din_variabel == "Admin") { // hvis variabel = Admin så
...
}

else { // ellers så
...
}
Avatar billede javascript Nybegynder
11. juli 2005 - 06:28 #2
Ja, som 7th siger..
<?php
$status = $row['status']; // hvis du skal tjekke om det er "status" i databasen.

if ($status == "admin")
echo "Du er admin!";
else
echo "Du er ikke admin!";

- Og jo, det virker skam uden } og { tag selv og check !-)!
Avatar billede wuggawugga Nybegynder
11. juli 2005 - 10:17 #3
alternativ kort form:

($var === 'Admin' ? print('admin') : print('luser'));

Kontrolblokke virker ganske vist uden tuborg paranteser, men kun det første udtryk. Dvs. hvis du tilføjer flere linier uden også at tilføje { og } kan du hurtigt komme i knibe.
Et godt råd: Brug altid tuborg paranteser, om ikke andet så bare for læsbarheden.
Avatar billede jaw Nybegynder
11. juli 2005 - 14:14 #4
Og den her: $status = $row['status']; for bagefter at køre en if på status er næsten tosset. Selvfølgelig vil det virke, men der bliver sat en nu variabel, der er overflødig, og at sætte nye variabler tager ressourcer fra serveren...
Avatar billede staywarde Nybegynder
11. juli 2005 - 19:11 #5
Hvordan for man så at man skrive flere navne hele vejen hen af if
($status == "admin")

altså jeg ved ikke for eksempel "admin","fløde","webmaster"
Avatar billede jaw Nybegynder
11. juli 2005 - 19:12 #6
Mener du if($status == "admin" || $status == "webmaster") ? || betyder "eller" && betyder "og"
Avatar billede javascript Nybegynder
11. juli 2005 - 19:14 #7
<?php

$status = $row['status'];
$statusser = array('admin','webmaster','vip','alm');

if ($status == $statusser[0])
{
$duEr = "Admin";
}
if ($status == $statusser[1])
{
$duEr = "Webmaster";
}
if ($status == $statusser[2])
{
$duEr = "V.I.P";
}
if ($status == $statusser[3])
{
$duEr = "alm. bruger";
}
print "Du er <b> ".$duEr."</b>";
Avatar billede jaw Nybegynder
11. juli 2005 - 19:28 #8
Som så måske også kan gøres mere dynamisk:

<?
    $array[] = array("name" => "admin", "tekst" => "admin");
    $array[] = array("name" => "webmaster", "tekst" => "webmaster");
    $array[] = array("name" => "alm", "tekst" => "alm. bruger");

    $row['status'] = "alm";
    $in_array = "";
    for($i = 0; $i < count($array); $i++) {
        if(in_array($row['status'], $array[$i]))
            echo "Du er logget på som: ". $array[$i]['tekst'];
    }

?>
Avatar billede javascript Nybegynder
11. juli 2005 - 19:29 #9
Manden er jo kvik !-)
Avatar billede downloading Nybegynder
28. september 2005 - 21:42 #10
hov.. undskyld.. Jeg har helt glem dette spørgsmål.. Det må i sku undskyld... Kunne i ikke finde på at ligge nogle svar, så får i (endelig) jeres points..

Og igen.. sorry..
Avatar billede jaw Nybegynder
28. september 2005 - 23:32 #11
Tjoh, må indrømme jeg knapt kan huske det, så ved ikke om jeg har fortjent? :)
Avatar billede downloading Nybegynder
04. oktober 2005 - 11:42 #12
Jojo :-)