Avatar billede doodset Nybegynder
11. juli 2005 - 01:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

IE alt ok, men i Firefox NaN, hvorfor?

Hej Experte

Har prøvet på at lave en valuta regner

http://www.knassi.net/testval

I Internet Explorer fungerer den fint, men i FireFox bliver det hele til NaN

Er der nogen der ved hvad jeg laver forkert?

Mvh

Jon
Avatar billede roenving Novice
11. juli 2005 - 04:04 #1
Fordi I bruger IE-only muligheder ...

-- og til en anden gang kunne I måske være så venlige at indsætte en enkelt vbcrlf hist og pist, så der i virkeligheden var en chance for at aflæse jeres kode ?-)

-- men I har helt galt fat mindst tre steder i algoritmen ...

-- for det første er det tåbeligt, at I hardcoder 3, 75 eller 100 feltnavne, når I jo kender faste karakteristika for feltnavnene (her, at de alle hedder noget med _ialt !-)

-- for det andet vil ingen browser udover IE kende et felt udfra dets navn, hvis i ikke også angiver formen og bruger elements-collectionen til at finde det ...

-- for det tredje kan I ikke regne med at andre browsere end IE kan finde på at svare med en værdi på en attribut, som overhovedet ikke findes, medmindre man bruger den xml-agtige .getAttribute !o]

-- og løsningen er faktisk rasende simpel, hvis man realiserer ovenstående, så jeg kigger lige på det !-)
Avatar billede roenving Novice
11. juli 2005 - 04:37 #2
I benytter jer så også af en fuldstændig umulig doctype, så følgende er mine anbefalinger:

Start siden med:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

-- bemærk, at uanset jeres målgruppe er et f.eks. islandsk publikum, skal den alligevel virke fra en eller anden tilfældig netcafe i Bagdad, Bangalore eller Beijing ...

Hele script-blokken kan reduceres til:

<script type="text/javascript">
function selectAllTxt(field) {
    field = document.getElementById(field);
    field.select();
}
function leitahvari(){
}
function roknakurs(felt){
  var utgtal = +felt.value * +felt.getAttribute('cur');
  var e = felt.form.elements;
  for(i=0;e.length>i;i++){
    if(e[i].type == 'text' && e[i].name.indexOf('_ialt') > -1){
      e[i].value = (Math.round(utgtal / +e[i].getAttribute('cur')*100))/100;
    }
</script>

-- tilføj en rule i stylesheetet:

.talfelt{font-size:10px;font-family:Verdana;text-align:right;}

-- og skriv felterne således:

<tr><td class="gron">Amerikanski Dollarin</td><td class="gron">USD</td><td align="right" class="gron">626,2300 <input type="text" size="12" name="USD_ialt" id="USD" cur="626.23" onkeyup="roknakurs(this);" class="talfelt"></td></tr>

-- og så får I zq ik' mer' for den 25-øre '-)
Avatar billede doodset Nybegynder
11. juli 2005 - 19:29 #3
Takker :)
Avatar billede roenving Novice
12. juli 2005 - 07:29 #4
-- og så takker jeg da for point ;~}