Avatar billede brix66 Nybegynder
08. juli 2005 - 11:39 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Relationer - ved omdøb af tabel

Hej Eksperten.

Jeg har en database indeholdende medlemmer. Disse oplysninger får jeg fra min hjemmeside(CMS) som jeg efterfølgende gemmer i et regneark.

Når jeg åbner min database køres en macro hvor den gamle tabel indeholdende medlemmer omdøbes til T_Medlemmer_gammel og den nye hentes ind og gemmes som T_Medlemmer. Hvis jeg ikke kører denne process lægges nye bare ind i de gamle og det vil sige, at der kan være flere poster for samme medlem.

Men jeg har en relation til en anden tabel og når den gamle tabel omdøbes slettes denne relation og jeg må oprette denne relation igen. Desuden forsvinder min nøgle også.

Er der nogen der har en idé til lidt omstrukturering?

Helst ikke for meget VBA og programmeringssprog - i så fald skal det udpensles.

Brix
Avatar billede mugs Novice
08. juli 2005 - 11:50 #1
Du kan hente de nye data ind i en temporær tabel og derefter køre en opdateringsforespørgsel / tilføjelsesforespørgsel der sender de nye data ind i den endelige tabel. Derved bevares relationerne.

Men lidt flere oplysninger er nødvendige:

- Skal eksisterende data om medlemmer bevares?
- Hvad er din primære nøgle?
Avatar billede brix66 Nybegynder
08. juli 2005 - 12:03 #2
Nå ja det kunne være en måde at gøre det på.

De data jeg henter ind, er hvis ikke der er ændringer, de samme oplysninger som der ligger i tabellen.

Den primære nøgle er ID på medlemstabel.

Og i øvrigt HEJ MUGS - long time no see..
Avatar billede brix66 Nybegynder
08. juli 2005 - 12:05 #3
De behøver ikke at blive bevaret da alle oplysninger kommer fra regneark.
Avatar billede mugs Novice
08. juli 2005 - 12:05 #4
Hej brix66 - Var det noget med nogle billeder?

Når det er samme data kan du jo bare slette dem først og hente de nye data ind.
Avatar billede brix66 Nybegynder
08. juli 2005 - 12:11 #5
Og med billeder mener du?
Avatar billede mugs Novice
08. juli 2005 - 12:14 #6
Jeg tager nok fejl af dig og en anden bruger.
Avatar billede brix66 Nybegynder
08. juli 2005 - 12:20 #7
Jeg er skuffet over at du ikke kan huske mig.. Du ved Helle fra FLSKOR..
Avatar billede terry Ekspert
09. juli 2005 - 10:00 #8
Cant you just delete all records in T_Medlemmer and then import from your Excel sheet?
Avatar billede mugs Novice
09. juli 2005 - 20:04 #9
"Long time no see"
Jeg husker dig, men ikke hvad vi havde gang i. Det er mange spørgsmål siden:

fwskp-rsek31
Avatar billede yuksel Nybegynder
15. juli 2005 - 14:40 #10
Har du referential intigritet i for din tabeller ?
Avatar billede terry Ekspert
24. juli 2005 - 18:51 #11
status?
Avatar billede brix66 Nybegynder
26. juli 2005 - 13:09 #12
Hej MUGS

Kan du ikke lige smide et svar så du kan få point?

/Brix
Avatar billede mugs Novice
26. juli 2005 - 13:23 #13
Tak.