Avatar billede martin181 Nybegynder
08. juli 2005 - 09:31 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

google indeksering

Jeg har 2 domæner kørende, begge domæner refererer til den samme webserver (også samme virtual directory). Domænerne er hhv.:

http://www.prodesigndenmark.com

http://www.pd-eyewear.com

Problemet er så at google udelukkende indekserer pd-eyewear.com domænet. Ligegyldigt hvad jeg søger på kan jeg ikke få et resultat på prodesigndenmark.com.

Det mærkelige er så at google indekserer en kurrant title fra siden, mens den samtidig viser noget gammelt indhold fra en hjemmeside som slet ikke er oppe mere.

Google har dog fundet en underside frem med nyeste title og søgeoptimering, men stadig på pd-eyewear domænet.

Jeg har haft ringet til min udbyder og checket for diverse DNS problemer, men alt skulle køre fint.

Søg på fx. Prodesign International A/S på google for at replikere min søgning.

Jeg er tom for ideer, så alle forslag værdsættes.

På forhånd tak.
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. juli 2005 - 09:44 #1
Der kan være flere ting du kan kikke på, som kan være grunden til at dit ene site ikke bliver indexiseret, vi koncentrere os om dette site, da det jo virker på det andet site.

1. Du har lavet et eller andet der fornærmer google.
- Det kunne være tekst som google opfatter som havende samme farve som baggrunder (dette er mere kompliceret end som så, jeg har skrevet en artikel der forklare, link senere).
2. du har for lidt indhold på dit site. Hvis dit site primært er flash eller grafik, har det, i googles øjne intet indhold, og google optager ikke "tomme" sites. her er løsningen at skabe noget indhold, dette kan f.eks. med forsigtighed placeres mellem <NOFRAMES>, <NOEMBED> eller <NOSCRIPT> tags. eller du kan lave indholdssider.

3. Dit site er dynamisk og links er lavet sådan at google ikke vil bruge dem af frygt for at blive fanget i en uendelig loop (eller også bliver google faktisk fanget i en uendelig loop)

4. Der er ingen der linker til dit site, Google lever af links, hvis der ikke er nogen andre sites der linker til dig, bliver du ikke optaget. Skaf links i massevis, især links fra OPD (www.dmoz.org) er værdifulde i forhold til google.

Det var lidt at starte med, jeg dropper lige et link til de relevante artikler som du bør læse
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. juli 2005 - 09:45 #2
Leg vil faktisk anbefale at du læser de fleste at disse artikler

http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/
Avatar billede martin181 Nybegynder
08. juli 2005 - 09:49 #3
Det er alt sammen meget fint.

Det mærkelige er jo bare at den fint indekserer det ene domæne (som jo refererer til samme virtual directory som det andet), dvs. der er ingen forskel på de 2 domæner overhovedet.

Problemet er ikke at google ikke indekserer siden, problemet er at google indekserer det forkerte domæne.

Problemet er ikke som sådan med søgeoptimeringen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. juli 2005 - 10:17 #4
Hmmmm jeg tror du måske er ramt af dublicated content penalty. Der har været meget snak på jungletrommerne om dublicated content og rygtet ville vide at google og andre ikke accepterede samme indhold på forskellige sider. De betragter det som spam da det er blevet udnyttet til kunstigt at skabe sig flere pladser i google.

Jeg tror det er det du er ude i her og at google simpelthend har bannet det ene sight. Eneste mulighed er at ændre indholdet på det ene site (tag det der ikke er optaget i dag) så det er anderledes end det andet.

Du bør også arbejdepå linksne i begge sites
Avatar billede martin181 Nybegynder
08. juli 2005 - 14:21 #5
Tak for svaret.

Jeg vil prøve at se om ovenstående ikke hjælper, du skal nok få tildelt point hvis det er tilfældet.
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. juli 2005 - 14:35 #6
Husk at holde øje med din besøgsstatestik, googlegot kommer formentlig forbi en gang om måneden, og den kan sagtens skulle forbi 2 gange eller mere før at den acceptere at ændringerne er permanente og at der ikke længere er dublicated content
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. juli 2005 - 14:36 #7
googlegot = googlebot (der er googles søgerobot)
Avatar billede martin181 Nybegynder
26. august 2005 - 10:02 #8
undskyld den lange ventetid - men her er pointene
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. november 2005 - 00:04 #9
du bør kikke på denne artikel, den vil du kunne få noget ud af

http://exp.dk/artikler/836