Avatar billede beyer Nybegynder
07. juli 2005 - 14:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Enkelt PHP-spørgsmål

Hej

Jeg har for et par år siden lavet nogle PHP-sider, baseret på viden fået fra et af de billige hæfter, man kan købe hos boghandleren. Siderne har fungeret fint indtil den anden dag, da mit webhotel opgraderede til PHP5.

Dette problem fik jeg i bund og grund løst her:
http://www.eksperten.dk/spm/630854

- men nu skulle jeg videre med at ændre en af mine andre PHP-filer (den største af dem), og så går det galt i denne linie:

$bilforsikring  = "\r\n ." $_POST['bilforsikring'];

Da jeg ikke har beskæftiget mig med PHP, siden jeg lavede mine filer, har jeg glemt det hele og kan ikke regne ud, hvad der er galt i linien. Begynderhæftet er også væk :o( Det er sikkert simpelt - hvis man kan.

Kan du?

På forhånd tak.
Avatar billede leif Seniormester
07. juli 2005 - 14:53 #1
Skal den ikke se sådan her ud:
$bilforsikring  = "\r\n " . $_POST['bilforsikring'];
Avatar billede beyer Nybegynder
07. juli 2005 - 14:59 #2
Hej Leif. Den brokker sig stadig - skriver stadig:
Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE in D:\home\dk1848diba\www\tilbud2.php on line 33
Avatar billede leif Seniormester
07. juli 2005 - 15:00 #3
Kan du skrive linierne lige før og efter ?
Avatar billede beyer Nybegynder
07. juli 2005 - 15:02 #4
Kommer her:

<?
if ($_POST['mail'])
{

  if ($_POST['bilforsikring']){
  $bilforsikring  = "\r\n " . $_POST['bilforsikring'];
  $bilen          = "\r\n ." $_POST['Fabrikat']." ".$_POST['Betegnelse']. " " .$_POST['Motor'];
  $bilregdato    = "\r\nRegistreret f.g. den". " " .$_POST['Registreringsdato'];
  $bilnyvardi    = "\r\nHandelsværdi:". " " .$_POST['Nyværdi'];
  $bilvaegt      = "\r\nEgenvægt (kg):". " " .$_POST['Bilkg'];
  $biltrae        = "\r\nTrækkrog:". " " .$_POST['Trækkrog'];
  $bilaar        = "\r\nÅr med bil i eget navn:". " " .$_POST['År_med_bil_i_eget_navn'];
  $bilforvejen    = "\r\nBilforsikring i forvejen:". " " .$_POST['Bilforsikring_i_forvejen'];
  $bilskader      = "\r\nTidligere haft skader:". " " .$_POST['Tidligere_haft_skader'];
  $bilskadedato  = "\r\nEventuel dato for skade(r):". " " .$_POST['Skadedato'];
  $bilredhjaelp  = "\r\nØnskes redningshjælp:". " " .$_POST['Redningshjælp'];
  $bilfoerer      = "\r\nØnskes førerpladsdækning:". " " .$_POST['Førerpladsdækning'];
  $bilforsiktype  = "\r\nForsikringstype:". " " .$_POST['Forsikringstype'];
  $bilfriskade    = "\r\nØnskes friskade:". " " .$_POST['Friskade'];
  $bilselvrisiko  = "\r\nØnsket selvrisiko, kr.:". " " .$_POST['bilselvrisiko'];
  $bilvardier    = "\r\nBiltelefon/-stereo over 7.500 kr.:". " " .$_POST['Værdier_over_7500_kr'];
  $bilfritekst    = "\r\nEventuelle kommentarer:". " " .$_POST['Bilfritekst'];
  }
Avatar billede leif Seniormester
07. juli 2005 - 15:04 #5
$bilen = "\r\n ." $_POST['Fabrikat']." ".$_POST['Betegnelse']. " " .$_POST['Motor']; til $bilen = "\r\n " . $_POST['Fabrikat']." ".$_POST['Betegnelse']. " " .$_POST['Motor'];
Avatar billede beyer Nybegynder
07. juli 2005 - 15:58 #6
Tak Leif. Nu er der styr på det :o) Du har fået mine point...
Avatar billede leif Seniormester
07. juli 2005 - 15:59 #7
Takker