Avatar billede xbobby Nybegynder
07. juli 2005 - 11:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Er brugervenligheden i orden på webviden.dk?

Hej med jer
Baggrunden for webviden.dk er at jeg igennem en del år havde samlet en masse gode links sammen og samtidig ville jeg gerne lave min første website i et CMS system.

http://www.webviden.dk

Jeg vil gerne have Jeres feedback på brugervenligheden på webviden.dk er i orden?
Avatar billede redhack Nybegynder
07. juli 2005 - 11:18 #1
Det eneste jeg lige kan påpeje er at når man vælger et emne i menu'en, så er man væk fra undermenu'en igen når man kommer ind på den næste side.

f.eks. vælg webtips i menu'en, og vælg spam i undermenu'en. Når du klikker på spam så  forsvinder webtips undermenu'en..
Avatar billede xbobby Nybegynder
07. juli 2005 - 12:32 #2
Kender du til nogen menuer af denne type, som forbliver nedrullede, når siden refrecher, uden at bruge frameset?
Avatar billede mysli Nybegynder
16. juli 2005 - 16:49 #3
Jeg vil give rehack ret - det er irriterende at den forsvinder.
Du kan vel ændre i dit js script så den ikke gemmer en bestem undermenu (Den hvis side man er aktiv på)
Avatar billede xbobby Nybegynder
16. juli 2005 - 17:36 #4
Hej Mysli
Tak for dit svar - vi er slet ikke uenige - jeg kender bare ikke nogen javascript der kan gøre dette. For den refresher selve siden, når du klikker på linket. Men hvis du eller andre kan lave det, så giver jeg gerne 60 nye point for det :-) For det er det bestemt værd.
Avatar billede mysli Nybegynder
16. juli 2005 - 17:50 #5
Vis mig din js kode, så skal jeg prøve:)
Avatar billede xbobby Nybegynder
16. juli 2005 - 18:33 #6
Her kommer koden - jeg skulle lige omskrive den, så du kan bruge den.

Denne kode fungerer i IE, Firefox, Nestscape og Opera, så det du laver skal kunne virke i de fire browsere - kan du sørge for at menuen bliver nede under en refresh og samtidig fungere i de fire browsertyper, så er der 6o point til dig - er du frisk :-)

Glæder mig at du vil prøve :-)

<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Menutest</title>

<script type="text/javascript">
if (document.getElementById){ //DynamicDrive.com change
document.write('<style type="text/css">\n')
document.write('.submenu{display: none;}\n')
document.write('</style>\n')
}

function SwitchMenu(obj){
    if(document.getElementById){
    var el = document.getElementById(obj);
    var ar = document.getElementById("masterdiv").getElementsByTagName("span"); //DynamicDrive.com change
        if(el.style.display != "block"){ //DynamicDrive.com change
            for (var i=0; i<ar.length; i++){
                if (ar[i].className=="submenu") //DynamicDrive.com change
                ar[i].style.display = "none";
            }
            el.style.display = "block";
        }else{
            el.style.display = "none";
        }
</script>
</head>
<body>
<div id="masterdiv">
        <div class="menutitle" onclick="SwitchMenu('sub1')"><a href="#" title="Websites">Websites </a></div>
        <span class="submenu" id="sub1">
        <a href="#" title="Website om CSS" onclick="target='_parent';">CSS</a><br />
        <a href="#" title="Website om DHTML" onclick="target='_parent';">DHTML</a><br />
        <a href="#" title="Website om Dreamweaver" onclick="target='_parent';">Dreamweaver</a><br />
        <a href="#" title="Website om Flash" onclick="target='_parent';">Flash</a><br />
        <a href="#" title="Website om HTML" onclick="target='_parent';">HTML</a><br />
        <a href="#" title="Website om JavaScript" onclick="target='_parent';">JavaScript</a><br />
        <a href="#" title="Website om My SQL" onclick="target='_parent';">My SQL</a><br />
        <a href="#" title="Website om Photoshop" onclick="target='_parent';">Photoshop</a><br />
        <a href="#" title="Website om PHP" onclick="target='_parent';">PHP</a>
        </span>
</div>
</body>
</html>
Avatar billede mysli Nybegynder
16. juli 2005 - 21:10 #7
<script type="text/javascript">
if (document.getElementById){ //DynamicDrive.com change
document.write('<style type="text/css">\n')
document.write('.submenu{display: none;}\n')
document.write('</style>\n')
}

var latestmenu;

function SwitchMenu(obj){
    if(document.getElementById){
    var el = document.getElementById(obj);
    var ar = document.getElementById("masterdiv").getElementsByTagName("span"); //DynamicDrive.com change
        if(el.style.display != "block"){ //DynamicDrive.com change
            for (var i=0; i<ar.length; i++){
                if (ar[i].className=="submenu") //DynamicDrive.com change
                ar[i].style.display = "none";
            }
            el.style.display = "block";
        }else{
            el.style.display = "none";
        }

function checkActive(){

if (latestmenu){
switchmenu(latestmenu)
</script>
Avatar billede mysli Nybegynder
16. juli 2005 - 21:11 #8
Hov - kom til at trykke send:(

Prøver lige igen, skriver ind i notesblokken i stedet:)
Avatar billede mysli Nybegynder
16. juli 2005 - 21:15 #9
<script type="text/javascript">
if (document.getElementById){ //DynamicDrive.com change
document.write('<style type="text/css">\n')
document.write('.submenu{display: none;}\n')
document.write('</style>\n')
}

var latestmenu;

function SwitchMenu(obj){
    if(document.getElementById){
    var el = document.getElementById(obj);
    var ar = document.getElementById("masterdiv").getElementsByTagName("span");
//DynamicDrive.com change
        if(el.style.display != "block"){ //DynamicDrive.com change
            for (var i=0; i<ar.length; i++){
                if (ar[i].className=="submenu") //DynamicDrive.com change
                ar[i].style.display = "none";
            }
            el.style.display = "block";
        }else{
            el.style.display = "none";
        }
latestmenu = obj
}

function checkActive(){

    if (latestmenu){
        SwitchMenu(latestmeu);
    }
</script>

<body onload="java script:checkActive()">

Prøv det
Avatar billede xbobby Nybegynder
16. juli 2005 - 21:49 #10
Jeg har lige prøvet det, men lige så snart jeg klikker på refresh, så klapper menuen sammen. Har afprøvet det i IE.

Fik du det til at virke og i såfald i hvilken type browser?
Avatar billede mysli Nybegynder
17. juli 2005 - 02:49 #11
Har ikke selv prøvet. Kommer først hjem til min egen pc i morgen, kan bedre se på det dér:)
Avatar billede xbobby Nybegynder
17. juli 2005 - 08:47 #12
Glæder mig til, at se resultatet :-)